וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום ראשון בפרשת הדלק: הונו ב-1.32 מיליארד

גלעד גרוסמן

8.7.2012 / 14:12

בכתב אישום ראשון בפרשה, נאשם יעקב לטין שביצע עבירה על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה בהיקף של למעלה ממיליארד שקלים, כשהוציא 82 חשבוניות פיקטיביות

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום ראשון בפרשת הונאת הענק בענף הדלק שנחשפה בחודש שעבר. על פי כתב האישום שהוגש נגד יוסף לטין, באמצעות עורכי הדין ניר ישראל, לירון וקנין ואורן בר-עוז מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המסים, הוא ביצע עבירות על חוק מע"מ ופקודת מס הכנסה בהיקף של כ-1.32 מיליארד שקלים. בימים הקרובים יוגשו כתבי אישום נגד מעורבים נוספים בפרשה.

בחודש שעבר נעצרו תשעה בני אדם, בתום חקירה ארוכה של מה שמסתמן כפרשת ההונאה בהיקף הכספי הגדול ביותר שנחקרה ברשות המסים עד כה, ו-15 נוספים עוכבו לחקירה. על פי החשד, העצורים הפיצו חשבוניות מס פיקטיביות על עסקאות בהיקף של כ-3.5 מיליארד שקלים, במטרה להימנע מתשלום סכום המע"מ אשר הם מחויבים לו על פי חוק, סכום אשר הגיע לכ-600 מיליון שקלים.

"מעשיו מלמדים על מסוכנותו המובהקת"

על פי כתב האישום שהוגש נגד לטין, בן 43 מבת ים, הוא היה המנהל ובעל המניות של חברת "עטה אור תשתיות והובלות בע"מ". לטענת רשות המסים, הוציא לטין 82 חשבוניות פיקטיביות לטובת חברת "דבי אנרגיה בע"מ", בסכום של כ-1.32 מיליארד שקל, מבלי שבוצעה עסקה כלשהי בין החברות הנוגעת לחשבוניות, כדי לסייע ל"דבי" להשתמט מתשלומי מע"מ. כמו כן, לטין פעל כדי להקטין את תשלומי המע"מ של החברה שבבעלותו, וניכה בדיווחי החברה מס תשומות בסכום של למעלה מ-28.5 מיליון שקלים. סכומי המס שנגרעו מקופת המדינה בשל פעולותיו של לטין מסתכמים בכ-182 מיליון שקלים.

ברשות המסים מבקשים להאריך את מעצרו של לטין עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. מבקשת המעצר עולה כי נגד לטין מתנהל בימים אלה משפט נוסף, בו הוא נאשם שהוציא 80 חשבוניות פיקטיביות בסך של כשישה מיליון שקלים על שם עסקים שונים שאינם בבעלותו או בניהולו.

החלפת מחירי הדלק. דרור עינב
לטין ניכה בדיווחי החברה מס תשומות בסכום של למעלה מ-28.5 מיליון שקלים/דרור עינב

"על אף ניהול ההליך הפלילי המפורט לעיל, המשיך המשיב לבצע את אותן העבירות ממש, ובהיקף נרחב ביותר, לרבות הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות וניכוי תשומות בהעדר מסמכים, בגין עבירות אלו הוגש כתב האישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים", נכתב בבקשת המעצר. "מעשיו אלה של המשיב מלמדים על מסוכנותו המובהקת, התנהלותו של המשיב מוכיחה זילות מוחלטת בשלטון החוק, במערכת המשפט וברשויות אכיפת החוק, המשיב אף הוכיח, בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, כי מורת החוק כלל אינה חלה עליו", נכתב.

ביום שישי הגישה רשות המסים הודעת תובע נגד שלושה מעורבים נוספים בפרשה - יניב קרנש, אברהם אוסקר ודוד מורגנשטרן - ובימים הקרובים צפויים להיות מוגשים כתבי אישום נוספים גם נגד השלושה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully