וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות זיכוי אולמרט: הפרקליטות שוקלת שינויים ב"הולילנד"

לאחר זיכויו של ראש הממשלה לשעבר מרוב האישומים נגדו, אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי יבחן האם לפסק הדין שניתן אתמול יש השלכות לגבי הפרשה הנוספת בה הואשם אולמרט

יח"צ - חד פעמי

צפו בכתבה מאתמול (צילום: דניאל בוק, סטלינק, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בבוקר שאחרי זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, הפרקליטות מתכוננת לקראת הטיעונים לעונש, ובוחנת גם שינויים במשפט הנוסף נגד אולמרט - פרשת הולילנד. "אני לא עוסק בהולילנד ולא מכיר אותו אבל אני משוכנע שמי שעוסק בתיק הזה יבחן, כמו שהוא מחויב לעשות, האם בפסק הדין שניתן אתמול יש השלכות לגבי פרשת הולילנד", אמר הבוקר (רביעי) המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין רז נזרי, בראיון לתכנית "בוקר טוב ישראל" עם גולן יוכפז בגלי צה"ל. "אם יש השלכות, כך ייעשה. זו חובתנו בכל תיק ותיק גם כשמדובר בפרשת הולילנד", אמר נזרי.

הכרעת הדין המלאה של אולמרט

נזרי ציין כי בהכרעת הדין שניתנה אתמול בית המשפט לא ביקר את עצם הגשת כתב האישום "כמו שהוא יודע לעשות לעתים. בכמה מהפרשיות הוא דיבר על כך שהזיכוי לא מטשטש את זה". הוא הוסיף כי "גם היום צריכים 800-900 פרקליטים לגשת לבית המשפט ולהגיש כתבי אישום בעבירות רצח, שוד, אונס וגם עבירת שחיתות של פוליטיקאים. אני חושב שזה אינטרס של כל אזרח ואזרח שהמערכת הזאת, התביעה הכללית, הפרקליטות, לא תירתע מלמלא את תפקידה. תפקידנו זה גם כן לבחון ראיות להגיש כתבי אישום כשחושבים שצריך שצריך להיות זהירים, בוודאי בתיקים של אישי ציבור. גם בית המשפט אומר שצריך זהירות יתרה לפני שמחליטים. זו חובתנו. חובתנו גם לבדוק את עצמנו".

אהוד אולמרט יום לאחר הכרעת הדין במשרדו בתל אביב, יולי 2012. יותם רונן
הבוקר שאחרי ההכרעה. אולמרט היום/יותם רונן

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה אתמול את אולמרט בפרשת ראשונטורס ובפרשת מעטפות הכסף, אך הרשיע אותו בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות. ראש לשכתו, שולה זקן, הורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת ראשונטורס, וזוכתה מיתר העבירות שיוחסו לה.

אתמול אמר פרקליט המדינה, משה לדור, כי זיכויו של אולמרט ממרבית האישומים נגדו לא ישפיע על משפט הולילנד. "בכל התיקים אנו מחויבים לשקול יום יום את השאלה אם אנחנו עדיין עושים את הדבר הנכון. ממילא שקילת הדברים מלווה את עבודתנו תמיד", אמר לדור, "משפט זה לא משפיע על משפט אחר. אני לא ער לאיזשהו קשר, אבל נלמד את ההכרעה היום. אנחנו הבאנו את זה לבית המשפט על מנת שבית המשפט יכריע. אין קשר בין שני המשפטים".

בתחילת השנה הוגש כתב אישום בפרשת הולילנד ובשתי פרשות נוספות נגד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, ראש לשכתו לשעבר שולה זקן, יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר, מנהל מינהל מקרקעי ישראל לשעבר יעקב אפרתי, אנשי העסקים הלל צ'רני ואביגדור קלנר, וכן בכירים נוספים בעיריית ירושלים ואנשי עסקים נוספים. אולמרט נאשם בקבלת שוחד בעת ששימש כראש עיריית ירושלים.

לפי כתב האישום, במשך שנות ה-90 ולמשך יותר מעשור פעל צ'רני להקמת שכונת מגורים במתחם הולילנד, בו ניצב עד אז מלון קטן. הוא ועד המדינה רקמו תכנית רב-שלבית לשינוי ייעוד הקרקע ולהגדלת נפח הבנייה. הם ידעו שלצורך זאת הם יצטרכו תמיכה רחבה של אישי ציבור ואנשי עיריית ירושלים למהלך - ולשם כך החליטו להעניק להם טובות הנאה הנאמדות במיליוני שקלים.

עוד על פרשת אולמרט
"לא היתה רדיפה, הפרקליטות לא קבלנית הרשעות"
ח"כים ואזרחים בבית אולמרט: "מאמינים בך"
הרשעת אולמרט: "לא ניתן להפריז בפגיעה באמון הציבור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully