וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "ההתנחלויות עלולות לסכן את הרוב היהודי"

בטקס האזכרה להרצל, אמר הנשיא כי "עצמאות לאומית בעולם הדמוקרטי מחייבת לשמור על רוב יהודי". דני דיין: "הסכנה היחידה היא רפיון האמונה בזכותנו ההיסטורית על אדמתנו"

"ההתנחלות הישראלית בשטחים המיושבים בצפיפות באוכלוסייה ערבית, שבאה בעקבות התקפתם עלינו, עלולה להביא לשינוי דמוגרפי מאיים. כלומר, לסיכון הרוב היהודי בארץ ישראל" - כך אמר אמש (שלישי) נשיא המדינה, שמעון פרס, בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל בהר הרצל בירושלים.

שמעון פרס בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל בהר הרצל. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"מדינה יהודית ללא רוב יהודי, ספק אם תוכל להישאר יהודית". פרס באזכרה/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

פרס הוסיף כי "מדינה יהודית ללא רוב יהודי, ספק אם תוכל להישאר יהודית. עצמאות לאומית בעולם הדמוקרטי מחייבת לשמור על רוב יהודי, וזהות לאומית בעולם רב תרבותי מחייבת לשמור על הייחוד הרוחני של העם היהודי".

הנשיא המשיך ואמר כי "כאשר הרצל אמר 'אם תרצו אין זו אגדה', כוונתו לא הייתה ויתור על האגדה, אלא להיפך. ללא רצון באגדה, כלומר בחזון, לא תוכל להתקיים מדינה יהודית. כלומר, לא ניתן לקיים את היהדות ההיסטורית, ללא חזון היסטורי. הרצל הציע לעמו חזון. חזונו של הרצל היה לטווח ארוך. לזמן שאינו זמני. מדינה יהודית חייבת להיות לאורך הימים מקלט בטוח לביטחונו של היהודי ומרכז לחייו הרוחניים".

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, אמר בתגובה לדברי פרס: "הסכנה היחידה שעומדת היום בפני מדינת ישראל כמדינה יהודית היא רפיון האמונה בזכותנו ההיסטורית על אדמתנו. מתמיה שהנשיא בחר לשלוף את נבואת הייאוש הפוליטית שלו דווקא באזכרה לבנימין זאב הרצל - שהוא סמל לדבקות בחזון כנגד כל המייאשים ומרפי הידיים".

הדו"ח: אין כיבוש, להכשיר מאחזים

רק אתמול פורסמו בעיתון "מקור ראשון" עיקרי ההמלצות של הוועדה המיוחדת בראשות שופט העליון בדימוס אדמונד לוי, בדו"ח מיוחד שחיבר על הבנייה בשטחי יהודה ושומרון. לפי הדו"ח, על המדינה להכשיר עשרות מאחזים שהוקמו במימון ובעידוד ממשלתי. בין היתר, קובע השופט בדימוס לוי בדו"ח כי לאורך השנים נבנו מאחזים בעידוד ובתקצוב ממשלתי, ומכאן, לדבריו, סלולה הדרך לאישורם.

הדו"ח, שכולל 96 עמודים, קובע עוד כי ביהודה ושומרון "לא חלים דיני הכיבוש", שכן שטחי הגדה המערבית "מעולם לא היו חלק לגיטימי ממדינה ערבית כלשהי, לרבות ירדן". כמו כן נכתב כי דיני הכיבוש הבינלאומיים נכתבו עבור כיבוש שטחים לזמן קצוב אולם "השליטה ביהודה ושומרון נמשכת עשרות שנים ואיש אינו מסוגל לחזות את סיומה, אם בכלל. מכאן, שעומדת לישראלים זכות שבדין להתיישב ביהודה ושומרון והקמת יישובים איננה בלתי חוקית".

עוד בנושא
צוות השופט לוי: אין כיבוש, להכשיר מאחזים
במאחזים מברכים: "על הממשלה לאמץ את דו"ח לוי"
ארה"ב על דו"ח המאחזים: "מתנגדים לנסיון ההכשרה"

(עדכון ראשון: 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully