וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב על דו"ח המאחזים: "מתנגדים לנסיון ההכשרה"

טל שלו

10.7.2012 / 12:19

במחלקת המדינה ביקרו את הדו"ח המבקש להכשיר מאחזים בלתי חוקיים, ואמרו כי "איננו מקבלים את הלגיטימיות של המשך הפעילות בהתנחלויות". בשבוע הבא יגיע לארץ סגן המזכירה

דו"ח חוקיות המאחזים – התגובה הבינלאומית: מחלקת המדינה האמריקאית הביעה אתמול (שני) ביקורת עזה למסקנות דו"ח הוועדה בראשות שופט העליון בדימוס, אדמונד לוי, שהוגש אתמול והמליץ להכשיר את המאחזים בתואנה שישראל לא עונה על ההגדרה של כובש בגדה המערבית. "ראינו את הדיווחים לפיהם הוועדה שמינתה ישראל המליצה על הפיכתן של עשרות התנחלויות ישראליות בגדה המערביות לחוקיות", אמר פטריק ונטרל, דובר מטעם מחלקת המדינה בתדרוך היומי בוושינגטון. "איננו מקבלים את הלגיטימיות של המשך הפעילות הישראלית בהתנחלויות, ואנו מתנגדים לכל ניסיון להכשיר אותן".

מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילרי קלינטון, בוועידת G8. וושינגטון, אפריל 2012. רויטרס
בארה"ב לא מקבלים את המשך הבנייה בהתנחלויות. הילרי קלינטון/רויטרס

הדובר הוסיף כי למיטב הבנת הממשל, דו"ח לוי עדיין לא אומץ על ידי הממשלה בישראל והוא בגדר המלצות מומחים לא מחייבות בלבד. ביום חמישי צפוי להגיע לישראל סגן מזכירת המדינה, ביל ברנס, לסבב פגישות מדיניות, בין היתר עם ראש הממשלה ושר החוץ, והנושא צפוי לעלות גם בדיאלוג האסטרטגי החצי-שנתי שיקיים ברנס עם מקבילו, סגן שר החוץ דני אילון, במסגרת הביקור. בהמשך, בתחילת השבוע הבא, תגיע לישראל גם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון לביקור מדיני בירושלים וברמאללה.

בימין בירכו על הדו"ח: "הוציא את האמת לאור"

על המדינה להכשיר עשרות מאחזים שהוקמו במימון ובעידוד ממשלתי, זו המלצתה העיקרית של הוועדה המיוחדת בראשות השופט לוי, בדו"ח מיוחד שחיבר על הבנייה בשטחי יהודה ושומרון. העיתון "מקור ראשון" פרסם אתמול את עיקרי הדו"ח המיוחד שהוגש באחרונה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שכולל בתוכו החלטות מרחיקות לכת על המאחזים ביהודה ושומרון ובפועל מהווה משקל נגד לדו"ח המאחזים של עו"ד טליה ששון. בין היתר, קובע השופט בדימוס לוי כי לאורך השנים נבנו מאחזים בעידוד ובתקצוב ממשלתי ומכאן, לדבריו, סלולה הדרך לאישורם.

הדו"ח, שכולל 96 עמודים, קובע גם כי ביהודה ושומרון "לא חלים דיני הכיבוש", שכן שטחי הגדה המערבית "מעולם לא היו חלק לגיטימי ממדינה ערבית כלשהי, לרבות ירדן", כמו כן נכתב כי דיני הכיבוש הבינלאומיים נכתבו עבור כיבוש שטחים לזמן קצוב אולם "השליטה ביהודה ושומרון נמשכת עשרות שנים ואיש אינו מסוגל לחזות את סיומה, אם בכלל. מכאן, שעומדת לישראלים זכות שבדין להתיישב ביהודה ושומרון והקמת יישובים איננה בלתי חוקית".

בימין בירכו על הדו"ח, וקראו לממשלה לאמץ את המלצות הוועדה בהקדם. גם במאחזים בירכו הבוקר על הדו"ח, אשר לדבריהם "הוציא סוף סוף את האמת לאור". מנגד, בשמאל טוענים כי הדו"ח נכתב בהשפעת השקפה פוליטית מובהקת, וכי הוועדה הוקמה בניסיון "להכשיר פשע".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ההתנחלות מגרון, אפריל 2012. נמרוד סונדרס
"הדו"ח הוציא את האמת לאור". מאחז מגרון/נמרוד סונדרס

"הדו"ח הוא דו"ח 'מוזמן' של הימין, שלחץ על הקמת הוועדה ודאג לבחוש ולקבוע את הרכבה", נמסר בהודעה חריפה מטעם תנועת "שלום עכשיו". עוד נמסר כי "אין משפטן בעל שם בעולם שיסכים להתייחס למניפסט הפוליטי שכתבה הוועדה כדו"ח רציני. הקביעה כי אין כיבוש מוכיחה כי אנשי הוועדה חיים בהכחשה מתמדת ואם היו נדרשים לכך, ייתכן שהיו מוכנים לקבוע גם כי כדור הארץ שטוח והשמש זורחת במערב".

דו"ח המאחזים - כותרות אחרונות
צוות השופט לוי: אין כיבוש, להכשיר מאחזים
במאחזים מברכים: ”על הממשלה לאמץ את דו”ח לוי”


לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully