וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ימית נהרגה בפרו: הטרגדיה הכתה במשפחה פעמיים

שלומי גבאי

10.7.2012 / 17:20

ההרוגה השנייה בתאונות הדרכים הקטלניות הלילה בפרו היא ימית ליניאל, בת 22 מכוכב יאיר. מדובר באבידה הקשה השנייה שסופגת המשפחה, אשר איבדה בן למחלה קשה לפני שנתיים

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי; עריכה: מיכאל ברגמן)

ימית ליניאל, בת 22 מכוכב יאיר, נהרגה לפנות בוקר (שלישי) בתאונת דרכים בציר הנסיעה שבין הערים לימה וקוסקו בפרו. במהלך היום, הגיעו לבית המשפחה חברים ובני משפחה רבים, על מנת לנחם את הוריה, אשר התקשו לקבל את הבשורה על מותה של עוד אחת מילדיהם, לאחר שאחיה של ימית מת לפני שנתיים, בהיותו בן 17, ממחלה קשה. כעת, נותרה להורים בת אחת, עדי בת ה-18, אשר צפויה להתגייס לצה"ל בעוד מספר חודשים.

ימית ליניאל  שנהרגה בתאונת דרכים בפרו. באדיבות המשפחה
תוארה כילדה בעלת שמחת חיים, חייכנית במיוחד, טובת לב ואדיבה. ימית ליניאל/באדיבות המשפחה

בני המשפחה מתארים את ימית, בכורת המשפחה, כילדה בעלת שמחת חיים, חייכנית במיוחד, טובת לב ואדיבה. "ימית הייתה ילדה מדהימה, נשמה טהורה, אמנית בנשמה", מספרת אמה, מיכל. "היא התחילה את הלימודים, אך עצרה אותם כי חלום חייה היה לנסוע לטיול. אין משהו לא טוב שאפשר להגיד על הילדה הזאת". האחות, עדי, הוסיפה: "ימית הייתה מאוד מוכשרת. הלוואי שהיה לי חצי ממה שהיה לה. היא תמיד דאגה ,הייתה מן אמא שנייה. מאוד אוהבת, מאוד דואגת. אין לי מילים".

ימית יצאה לטיול בדרום אמריקה לפני שלושה חודשים, שם הצטרפה לבן זוגה מזה שנה וחצי, יאיר, שנפצע אף הוא בתאונה הקשה. אחותה סיפרה שהשניים רצו להתחתן חודשים ספורים לאחר חזרתם לארץ, ותכננו להקדים את שובם על מנת להפתיע את הוריה עם הבשורה. "הם היו זוג מדהים, מקסים, ידענו שמשם יוצאת חתונה. ידענו שאנחנו הולכים לחגוג השנה", הוסיפה האם. בן הזוג נמצא עדיין בפרו, ומטפל בהליך זיהוי הגופה מול המשטרה המקומית.

ימית ליניאל שנהרגה בתאונת דרכים בפרו. באדיבות המשפחה
תכננו להתחתן בעוד כמה חודשים. ימית ובן זוגה, יאיר/באדיבות המשפחה

משפחתה של ימית קיבלה את הבשורה המרה הבוקר, כשלבית הגיעו שוטר וקצין הביטחון של היישוב, יחד עם רופאה. האם, שלא נכחה בבית, שבה לביתה וקיבלה את הבשורה מאוחר יותר. בני המשפחה מספרים בנוגע לתאונה הקטלנית כי ימית ובן זוגה היו בנסיעת אוטובוס ארוכה של 15 שעות, ומסיבה לא ברורה הוא התהפך. "יודעים שהאוטובוס התהפך, אך מעבר לזה, אנחנו לא יודעים שום דבר", מספרת האם. "אנחנו יודעים שחבר שלה ניסה להחיות אותה ולהציל אותה, אבל לא הצליח. הוא מאושפז בבית חולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לתאונה בה נהרגה ימית, אירעה בקרבת מקום תאונה נוספת, גם בו היה מעורב אוטובוס, ובו נהרג ישראלי אחר, רותם תבור, בן 24 מנשר. בשתי התאונות, נהרגו בסך הכל 11 בני אדם, בהם שני הישראלים, ונפצעו כארבעים בני אדם. כל הפצועים פונו לבתי חולים מקומיים בנסקה ובאיקה. מרביתם סבלו מחבלות ראש, בטן ופגיעות גפיים. התובע המחוזי אמר כי הגופות הועברו לנתיחה שלאחר המוות.

במחלקת ישראלים בחו"ל במשרד החוץ מסרו הערב כי שבעה מתוך תשעת הפצועים הישראלים בשתי תאונות הדרכים בציר קוסקו לימה שוחררו מבתי החולים המקומיים בהם אושפזו וכרגע נותרו רק שתי פצועות ישראליות. בשעות ובימים הקרובים יעשה מאמץ להעבירן לבית החולים המרכזי בלימה במטרה להקל על הטיפול של אנשי השגרירות הישראלית בפצועות. שגרירות ישראל בלימה נערכת להטסת הגופות לישראל בהקדם האפשרי, לאחר שאלה יועברו לבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully