וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רותם נהרג בתאונה בפרו: "יצא לנקות את הראש"

קובי מנדל

10.7.2012 / 14:29

רותם תבור בן 24 מנשר הוא אחד משני ההרוגים הישראלים בשתי תאונות הדרכים שאירעו בציר שבין קוסקו לבירה לימה. במשפחתו התקשו לקבל את הבשורה המרה: "חששנו מהטיול הזה"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל)

רותם תבור, בן 24 מנשר, הוא אחד משני הישראלים שנהרגו בתאונות הדרכים בפרו, כך הותר בצהריים (שלישי) לפרסום. שם ההרוגה השנייה בתאונה טרם פורסם. השניים נהרגו בשתי תקריות שונות שאירעו בציר שבין קוסקו לבירה לימה, בהן נפצעו לפחות עשרה ישראלים נוספים. במשטרה המקומית בודקים את האפשרות כי נהגי האוטובוסים שהיו מעורבים בתאונות נהגו תחת השפעת אלכוהול ובמהירות מופרזת.

רותם תבור, נהרג בטיול בפרו, יולי 2012. באדיבות המשפחה
"זה היה המסע שלו". תבור/באדיבות המשפחה

משפחות ההרוגים התקשו לקבל את הבשורה המרה על מות יקיריהם. אילן תבור, אביו של רותם, סיפר בכאב כי בנו יצא לטיול בחודש בנובמבר, לאחר שהשתחרר משירותו הצבאי כקצין בתותחנים. "הוא למד בנשר וכמעט כל חייו גר ברחוב האירוסים, שבו אנחנו גרים היום. פרטים על התאונה אנחנו יודעים רק מהאינטרנט, לאחר שחבר שהיה איתו זיהה אותו", סיפר האב בשיחה עם וואלה! חדשות.

רותם תבור, נהרג בטיול בפרו, יולי 2012. באדיבות המשפחה
"כולם מודעים לסכנות אבל אף אחד לא חושב שזה יקרה לו". תבור/באדיבות המשפחה

"הוא יצא לטיול בנובמבר ואמור היה לחזור בספטמבר הקרוב", אמר. "הוא כל הזמן החליף חברים בדרך. הטיול הזה היה עבורו טיול של אחרי צבא, ובמהלך הטיול שמרנו על קשר יומיומי עמו. ביום שבת שוחחנו בפעם האחרונה ביום שבת. הוא סיפר שהוא נוסע מקוסקו ללימה, נסיעה של 16 שעות באוטובוס. אנחנו בהחלט חששנו מהטיול הזה".

אילן תבור אביו של רותם תבור אשר נהרג בטיול בפרו, יולי 2012. ערן גילווארג
"היינו בקשר יומיומי עמו". אילן, אביו של רותם, הבוקר/ערן גילווארג

רועי ניצני, חבר ילדות של רותם, סיפר בצער על הילד שהיה. "גדלנו יחד בבית הספר וברחוב הזה שיחקנו המון כדורגל וכדורסל כילדים. למדנו יחד מכיתה א' עד ט', ובתיכון היו לנו נושאים משותפים ולמדנו פיזיקה ביחד", אמר. "לפני זמן קצר שמענו שהייתה תאונה בפרו ושהוא ככל הנראה אחד ההרוגים. אני מקווה להתעורר מהחלום הרע הזה. הוא היה ילד טוב, עוד בילדותו והיה קצין בצבא. התמונות בפייסבוק מספרות כמה שהוא נהנה בטיול וכמה שהוא חייך".

"שמעתי סיפורים מאד טובים עד כמה שהוא נהנה בטיול", סיפר ניצני. "כמעט ולא דיברנו כי בטיול אין הרבה זמן לדבר. הוא ידע שהוא צריך את הטיול הזה כדי לנקות את הראש. בתור בנאדם, אתה רוצה לראות את עצמך במציאות אחרת - וזה היה המסע שלו. כולם מודעים לסכנות אבל אף אחד לא חושב שזה יקרה לו. הוא השתחרר בדרגת סגן מהצבא כמפקד חוליה. במקביל הוא עסק בלימוד תיאטרון יותר בשביל הנפש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשתי התאונות נהרגו סך הכל 11 בני אדם, בהם שני הישראלים, ונפצעו כארבעים בני אדם. כל הפצועים פונו לבתי חולים מקומיים בנסקה ובאיקה. מרביתם סבלו מחבלות ראש, בטן ופגיעות גפיים. התובע המחוזי אמר כי הגופות הועברו לנתיחה.

שגרירות ישראל בלימה נערכת להטסת הגופות לישראל בהקדם האפשרי, לאחר שאלה יועברו לבירה. במקביל, שגרירות ישראל בפרו מנסה להעביר את הפצועים לבית החולים המרכזי בלימה, על מנת שהטיפול בפצועים הישראלים, ירוכז בידי צוות השגרירות. חלק מהפצועים צפויים להשתחרר כבר בשעות הקרובות, לאחר סבב הרופאים בשעות הבוקר. גם חברות הביטוח של כל הפצועים הישראלים עודכנו על התאונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully