וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונות בפרו: שני ישראלים נהרגו, עשרה נפצעו

טל שלו

10.7.2012 / 12:49

בשתי תאונות שאירעו בדרך שבין לימה וקוסקו נהרגו בסך הכל 11 בני אדם, בהם שני הישראלים. הודעה נמסרה למשפחותיהם. עשרה פצועים ישראלים הועברו לבתי חולים מקומיים

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג; עריכה: יאיר דניאל)

שני ישראלים נהרגו לפנות בוקר (שלישי) ולפחות עשרה ישראלים נפצעו, בשתי תאונות דרכים שהיו בפרו. ממשרד החוץ נמסר כי שתי התאונות היו בציר הנסיעה שבין הערים לימה וקוסקו.

בתאונה הראשונה, שאירעה בשעה 06:00 (שעון מקומי), היה מעורב כלי רכב מסחרי בבעלות פרטית, שבו נסעו חמישה נוסעים. אחד מהם, ישראלי, נהרג. במשטרה חושדים כי הסיבה לתאונה היא עייפות של הנהג, או נסיעה תחת השפעת אלכוהול. יודגש כי מדובר בציטוטים שנמסרו לכלי תקשורת מקומיים, וכי החקירה רק בתחילתה.

בתאונה השנייה היה מעורב אוטובוס, סמוך לעיר פוקיו. האוטובוס התהפך, ושלושה ישראלים שהיו בו נפצעו. הרביעי נהרג. שוטרים שצוטטו בתקשורת המקומית אמרו כי מחקירה ראשונה עולה שנהג האוטובוס נהג במהירות מופרזת, וייתכן שאיבד שליטה על ההגה באחד העיקולים שבדרך. עם זאת, עדי ראייה אחרים אמרו שהנהג נסע במהירות סבירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצועים הועברו לבתי חולים מקומיים. לימה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשתי התאונות נהרגו יחד 11 בני אדם, בהם שני הישראלים, ונפצעו בסך הכל כארבעים בני אדם. כל הפצועים פונו לבתי חולים מקומיים בנסקה ובאיקה. מרביתם סבלו מחבלות ראש, בטן ופגיעות גפיים. התובע המחוזי אמר כי הגופות הועברו לנתיחה.

במשרד החוץ אומרים כי נמסרה הודעה למשפחות ההרוגים והפצועים. שגרירות ישראל בלימה, בירת פרו, נערכת להטסת הגופות לישראל בהקדם האפשרי, לאחר שאלה יועברו לבירה. במקביל, שגרירות ישראל בפרו מנסה להעביר את הפצועים לבית החולים המרכזי בלימה, על מנת שהטיפול בפצועים הישראלים, ירוכז בידי צוות השגרירות. חלק מהפצועים צפויים להשתחרר כבר בשעות הקרובות, לאחר סבב הרופאים בשעות הבוקר. גם חברות הביטוח של כל הפצועים הישראלים עודכנו על התאונות.

בחברת הביטוח הראל אישרו שעם קבלת ההודעה, החברה פעלה וממשיכה לפעול למען מבוטחיה שנפצעו בתאונת הדרכים בפרו - וכן עושה מאמצים בתיאום עם הרשויות להטסת ארונות ההרוגים ארצה. "הראל משתתפת בצערן של המשפחות ומאחלת החלמה מהירה לפצועים", נמסר.

אתר מצ'ו פיצ'ו פרו. ShutterStock
אתר מאצ'ו פיצ'ו בפרו/ShutterStock

ציר לימה-קוסקו הוא אחד הצירים המתוירים והעמוסים ביותר מבחינת התחבורה הציבורית בפרו. הוא מחבר בין לימה, הבירה, לקוסקו - בירתה ההיסטורית של אימפריית האינקה, המרוחקת כשבעים קילומטרים מהאתר מאצ'ו פיצ'ו, המוכר בתור "העיר האבודה" של שבט האינקה.

כציר המחבר בין "אתרי חובה" לתיירים במדינה, מרבית המטיילים הישראלים בפרו נוסעים בו במהלך שהותם בפרו. בשונה מלימה המישורית, השוכנת על קו החוף, קוסקו ומאצו' פיצ'ו שוכנות על רכס הררי בלב המדינה, והפרשי הגובה בכביש המחבר בין הערים הם קיצוניים. "כל מטייל ישראלי מכיר את הכביש הזה, ובערך כל חצי שעה יוצא אוטובוס תיירים מלימה לקוסקו ולהיפך", סיפרה שירה גינוסר, בת 23 מחיפה, שביקרה בפרו בחודשים האחרונים. "זו נסיעה מאוד קשה וארוכה, שיש בה הרבה עיקולים חדים וירידות ועליות. הפרשי הגובה הם קיצוניים מאוד, מהסוג שבישראל בכלל לא מוכרים", סיפרה.

מטיילים בדרום אמריקה: היסטוריה כואבת של תאונות

בספטמבר האחרון נהרג בפרו יוסף הלל ישראל, ישראלי בן 26. הוא מת בבירה לימה, לאחר שהתגלגל ממדרגות ונחבל בראשו.

כחמישה חודשים קודם לכן נהרגו שתי מטיילות ישראליות נוספות, דנה ביקוביצקי, בת 22 מהרצליה, ואופיר חן, בת 22 ממושב בית חירות, בתאונת דרכים שאירעה במדבר המלח, "הסלאר" בבוליביה.

מטיילת נוספת נפצעה באורח קשה. ככל הנראה, רכבן של הישראליות התהפך במהלך הנסיעה מסיבה שאינה ברורה. נהג הרכב היה תושב מקומי. קבוצת מטיילים ישראלים שנסעה בסמוך דיווחה על התאונה למשרד החוץ.

(עדכון ראשון: 8:28)

ישראלי בן 26 נהרג בפרו לאחר שנפל במדרגות
2 מטיילות ישראליות נהרגו בתאונת דרכים בבוליביה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully