וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים קטלניים: איך להפחית את מקרי הטביעה בים

קובי דוד

9.7.2012 / 2:51

ד"ר בני כנען ממכון וינגייט מאמין כי מקרי הטביעה הקטלניים בסוף השבוע החולף רק מדגישים את הצורך בתוספת מצילים בחופי הרחצה ומציע: "להעביר את סוכות המצילים לתוך הים"

הטמפרטורות הגבוהות בחודש יולי השנה מביאות מתרחצים רבים לחופי הים ולהצטנן במים הקרירים יחסית לעונה. בעקבות מקרי הטביעה הרבים שאירעו בסוף השבוע החולף, בהם ארבעה בני אדם טבעו למוות וילד בן ארבע נפגע באורח קשה בטביעה בבריכה פרטית באשדוד, ד"ר בני כנען, חונך בקורס מצילי בריכות וים במכון וינגייט, מאמין כי על המדינה לנקוט פעולות שעשויות להפחית את מקרי הטביעה הקטלניים.

ד"ר כנען טוען כי על המדינה להגדיל את התקציב המוקצה לנושא. "יש להגדיל את כמות המצילים בחופים, לבנות שוברי גלים ולתחום אזורי רחצה בסרטי סימון מפלסטיק", אומר, ומוסיף כי "יש לבחון אפשרות להעביר את סוכות המצילים לתוך מי הים, כך שהמצילים יתצפתו על הרוחצים מהים לחוף, כפי שקורה בארצות הברית".

סוכת מציל. שרון בוקוב
"להעתיק את סוכות המציל לתוך המים"/שרון בוקוב

לדברי ד"ר כנען, על ציבור המתרחצים להפנים הוראות בטיחות בסיסיות ולפעול לפיהן בכל ביקור בחופים ובבריכות. "הציבור לא נרתע מספיק ולא מציית להוראות של מצילי הים. על הרוחצים להישמע להוראות ולהתייחס לשלטים המוצבים בחופים. כפי שאף אחד לא מעז להיכנס לרחוב ללא כניסה או לחנות בחניית נכים, כי אחרת יקבל דו"ח, כך גם צריך לנהוג בים – אסור להיכנס לאזורים המסוכנים לרחצה", הסביר.

"תוספת של מצילים תפחית את מקרי הטביעה"

ד"ר כנען מתריע מפני מחסור בפקחים בחופי הים שיאכפו את החוקים החלים על המתרחצים. "אמנם בחופים המוכרזים יש מצילים, אך הבעיה היא שלרשויות אין פקחים שיטילו קנסות על המתרחצים ובכך להרתיע את הציבור. בהיעדר כוח אדם, ונוכחות פחותה של משטרה, מספר מקרי הטביעה יכול רק להאמיר".

לטענת ד"ר כנען, מקרי טביעה המתרחשים בבריכות שחייה, הם באשמת המציל, יחד עם חוסר תשומת הלב והאחריות האישית של כל מתרחץ. בנוגע למקרי טביעה בחופי ים, ד"ר כנען מאמין שהעומס בעבודת המצילים הוא שורש הבעיה. "מצילי הים עובדים במשמרות רצופות של 12 שעות בכל יום, תחת השמש הקופחת. במתכונת הנוכחית, שבה ארבעה מצילים מאבטחים מקטע חוף עם עשרות אלפי מתרחצים, לא ניתן לאבטח את כולם בשלום".

לדברי ד"ר כנען, "גם המציל הכי טוב בארץ עלול לפספס מקרים שלא היו ברדיוס הסריקה שלו, כי אותו רוחץ החליט לשחות מחוץ לגבול המותר". הוא הוסיף כי "עקשנותם של רוחצים לשחות בחופים לא מוכרזים, ללא פיקוח של מצילים, מסכנת את חייהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully