וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל בן 19 וחברתו בת ה-16 טבעו למוות בחוף באשדוד

רמי שני

30.6.2012 / 10:00

במהלך מסיבת יום הולדת בה שתו אלכוהול, נכנסו השניים למים בחוף מצודה. גופת הנערה נמשתה מהמים ולאחר חיפושים נרחבים נמצאה גם גופת החייל בחוף סמוך. "לא יכולנו לעזור"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

גופתו של חייל בן 19 נמשתה הבוקר (שבת) מהמים בחוף הדתיים באשדוד, כמה שעות לאחר שנסחפה אל המים, בתום מסיבת יום הולדת שערכו כמה צעירים בחוף. שמו של החייל הוא יבגני בסקביץ', המשרת בתפקיד מנהלתי ביחידה קרבית. הודעה נמסרה למשפחתו.

מוקדם יותר נסחפה לחוף המצודה בעיר גופתה של חברתו, לארה סטרוטינסקי, בת 16. השניים תושבי העיר. ומותה של סטרוטינסקי נקבע לאחר מאמצי החייאה ארוכים. מלבד השניים, נסחפו שניים מחבריהם שניסו לחלצם, בני 17 ו-21, אל הים בחוף המצודה באשדוד, והם פונו במצב קל לבית החולים ברזילי באשקלון. גופתו של החייל נמצאה רק לאחר חיפושים ארוכים שערכו הלילה כוחות שיטור גדולים בליווי מסוק. מבדיקה ראשונית עולה כי הצעירים שתו אלכוהול במסיבה בטרם נכנסו אל המים.

נער טנערה טבעו באשדוד. דייב בוימוביץ'
מאמצי החיפוש אחר גופת החייל, הבוקר/דייב בוימוביץ'

מחקירת המשטרה עולה כי בשלב מסוים במהלך המסיבה החליטו צעירה בת 16 וחברה החייל בן ה-19 להיכנס לרחוץ במים. זמן קצר לאחר שנכנסו נתקלו השניים בזרמים חזקים, וזעקו לעזרת חבריהם ששהו על החוף. אחד הצעירים שניסה לשחות לעבר השניים סיפר מאוחר יותר לחוקרי המשטרה: "ניסיתי להגיע אליהם, אבל הזרמים היו חזקים מאוד ונאלצתי לצאת. לא הייתי יכול לעזור להם".

"ניסיתי להגיע, לא יכולתי לעזור להם"

לאחר שיצא מהמים הזעיק הנער את המשטרה. במקביל, ניסו שלושה נערים על החוף לשחות לעבר השניים, אך נאלצו לשוב על עקבותיהם בעקבות הסחף החזק. יש לציין כי חוף המצודה כלל אינו חוף רחצה מוכרז, ובשעה שהאירוע התרחש לא היו שירותי הצלה גם בחופים אחרים.

כשהגיעו שוטרים לחוף בליווי צוותי מגן דוד אדום ואיחוד הצלה, החלו הכוחות בסריקות רגליות לאורך החוף ומצאו את גופת הנערה. אנשי מגן דוד אדום סיפרו לוואלה! חדשות כי הצוות ניסה להחיות את הנערה במשך זמן רב, אולם לבסוף נאלץ לקבוע את מותה.

כוחות נוספים שהצטרפו מאוחר יותר פתחו בסריקות קרקעיות לצד סריקות בתוך המים, כשהם מסתייעים גם במסוק. במקביל טיפלו הצוותים הרפואיים בצעירים שסיכנו את עצמם בעת שניסו לסייע לשניים, והותשו מחמת המאבק בזרמי המים. שניים מהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ברזילי באשקלון.

מאוחר יותר, לאחר חיפושים רבים, נמשתה גם גופת החייל בחוף הדתיים באשדוד. מנהל השירותים החברתיים בעיריית אשדוד נערך עם העובדים הסוציאליים על מנת לתמוך במשפחות.

טרגדיה באשדוד: נערה בת 15 טבעה ומתה, חברה? נעדר

בהכנת הידיעה השתתף אמיר בוחבוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully