וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי עין הוד תובעים: המדינה אחראית לשריפה

גלעד גרוסמן

8.7.2012 / 13:41

בתים בכפר האמנים נהרסו כליל בשריפה בכרמל ב-2010, יומיים אחרי פרוץ האש. כעת תובעים 32 תושבים את המדינה בסכום של כ-10 מיליון שקלים, על כך שלא הצליחו לכבותה בזמן

32 תושבי כפר האמנים עין הוד הגישו היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה תביעה בגובה של כעשרה מיליון שקלים נגד מדינת ישראל, בשל הנזקים שנגרמו להם כתוצאה מהשריפה בכרמל לפני כשנה וחצי. לטענת התובעים, מחדלים של נציבות כבאות והצלה, המשרד לביטחון הפנים, משרד הפנים ומשרד האוצר, גרמו לכך שהשריפה לא כובתה כבר בתחילתה, ולכן האש התפשטה גם לבתיהם, יומיים לאחר תחילת השריפה.

"מדובר בשריפה אשר יצאה, ללא כל הצדקה, מכלל שליטה ו'השתוללה' במשך שלושה ימים, תוך שהיא מכלה והורסת את הנקרה בדרכה, ובכלל זה גרמה לנזקים עצומים וכבדים לבתי התובעים, לנכסיהם ולכל התכולה שאספו ורכשו במהלך ימי חייהם", נטען בכתב התביעה.

כבאי נאבק באש בעין הוד. Sebastian Scheiner, AP
נזקים עצומים נגרמו לבתיהם של תושבי עין הוד, השריפה בכרמל ב-2010/AP, Sebastian Scheiner

עוד טוענים התושבים, כי הם פונו מבתיהם במהירות ומבלי שהייתה להם האפשרות להיערך לעזיבה ממושכת מבתיהם ולהתארגן בהתאם. לכן, הם השאירו את רכושם מאחוריהם ונמלטו מהשריפה, כאשר רק בגדיהם עליהם. "כאשר שבו התובעים לבתיהם לאחר כיבוי השריפה, גילו לתדהמתם ולמפח נפשם כי כל רכושם עלי אדמה נשרף או ניזוק, וחלק מהתובעים נותרו ללא כל ובכלל זה, אף מבלי שיש להם ביגוד להחלפה, להם ולילדיהם", נכתב.

"הרשויות התעלמו מהאסון בפתח"

התובעים ציטטו מדו"ח מבקר המדינה, באשר לליקויים שנמצאו במוכנות לשריפה ובניהול האירוע ביומו הראשון. "הנתבעות בחרו לעצום את עיניהן ולהתעלם, כך ממש, מהאסון הצפוי בפתח, ובכך התרשלו וחטאו לתפקידם כמי אשר אמונים על שמירת ביטחונם ורכושם של תושבי מדינת ישראל, ובכלל זה של התובעים", נכתב בתביעה. "הנתבעות הגדילו לעשות, שכן גם לאחר האירוע, ולמרות התחייבויות חוזרות ונשנות של גורמים מוסמכים שונים, לסייע לנפגעים ולפצותם בגין נזקיהם, ובכלל זה, התחייבויות שניתנו באמצעי התקשורת השונים, התעלמו מהנזקים העצומים שנגרמו לתובעים וסירבו לשאת בגין נזקיהם, מתוך ניסיון סרק בלתי ראוי לחמוק מהודאה באחריות".

כל אחד מ-32 התובעים מעריך את הנזק שנגרם לו בסכומים הנעים בין כמה עשרות אלפי שקלים לקרוב לשני מיליון שקלים. הסכום הכולל של הנזקים שנגרמו לתובעים, על פי התביעה, מסתכם בכעשרה מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully