וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום שאחרי: תושבי עין הוד החלו לאמוד נזקים

יהושע בריינר

6.12.2010 / 16:38

בין שמאים שעוברים עם מצלמות כיס ואנשי חברת החשמל שעובדים על תשתיות הכפר, מביטים תושבי עין הוד בבתיהם לאחר השריפה ומבכים את היצירות שנשרפו: "אותן לא ניתן לשקם"

אדריאן הרבשטיין

(צילום: אדריאן הרבשטיין, שי מכלוף. עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

בבוקר שלאחר כיבוי השריפה הגדולה בכרמל, התמלאו היישובים שניזוקו מהאש בתושבים החוזרים, אבל גם בשמאים ובאנשי חברת החשמל שכבר החלה בהליכי שיקום הנזקים. בכניסה לכפר האמנים עין הוד פרוסים כבלים ועמודי חשמל שרופים, זכר לדליקה. תושבי המקום טוענים כי הצילו במו ידיהם חלקים מהכפר.

"40 בתים ניצלו בזכות אנשי הכפר שעלו לכאן בניגוד לעמדת המשטרה", סיפר הבוקר (שני) החידונאי דן חמיצר, תושב עין הוד. "הם המתינו שהגל הראשון יעבור ועמדו עם זרנוקים וכיבו את כל הגיצים. אתה חושב שכבאי שהיה מגיע לכאן מכיר כאן כל חצר וחצר? המקומיים הצילו את הכפר מאבדון".

בינתיים, חזר החשמל למרבית הבתים שלא ניזוקו, כאשר שמאים עוברים עם מצלמות כיס מבית לבית ומצלמים את הנזקים. תוואי השטח הייחודי של היישוב מקשה על מלאכת השיקום, ודחפורים זעירים מנסים לנתב את דרכם בין העצים השרופים ושבילי האבן.

"אין ספק שזו פאשלה מדינתית", אומר יפתח רון טל, יו"ר חברת החשמל שהגיע לראות מקרוב את העבודה. "ראוי שהמערכת תלמד מהאירוע הזה כיצד להיות ערוכה טוב יותר לפעם הבאה. אינני יודע כיצד לאמוד את הנזקים, אבל כרגע מה שחשוב זה שלכל בית יהיה חשמל. בשלב הבא נתקן את הנזקים. בשלב הזה, כמעט אין בית ללא חשמל וזה מה שחשוב".

אולם, עבור התושבים המקומיים, חשמל הוא עניין שולי בחיים. עבודות האומנות שהיו כל חייהם עלו באש. "לך תסביר לשמאי כמה שווה הפסל שיצרתי", אמר אחד התושבים. "הלב כואב לראות את הפסלים הללו שרופים", אמר תושב אחר, צביקה לזר. "אנשים משקמים את עצמם עם הזמן אבל יצירות אומנות שנשרפו זה הכאב האמיתי. את זה כבר לא ניתן לשקם, זה אבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully