וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אומדן נזק השריפה בחוף הכרמל: 121 מיליון שקל

אריאל נוי

5.12.2010 / 12:56

הסכום, שפירסם ראש מועצת חוף הכרמל, כולל את הנזקים שנגרמו למבנים ולתשתיות ביישובים שבמועצה האזורית. "שר האוצר הבטיח סיוע ראשוני מיידית"

ראש מועצת חוף הכרמל, כרמל סלע, הציג היום (ראשון) אומדן ראשוני לנזקי השריפות במועצה האזורית וכן תוכנית היערכות לטיפול בהם.

המסמך, שהגיע לידי וואלה! חדשות, מפרט את מספר התושבים שפונו מהיישובים במועצה: מיישוב מגדים פונו 900 איש, מניר עציון 650 איש, מנפשות החותרים 610 איש, מעין הוד 550 איש, מימין אורד 500 איש, מבית אורן 350 איש, מכפר סיטרין 250 איש ומעין חוד 200 איש כמו כן פונו אורחים מן המלונות יערות הכרמל וניר עציון, וסה"כ פונו 4,00 איש מאזור המועצה.

בדיקת המועצה גילתה גם מהם הנזקים למבנים ולתשתיות באזור - בישוב אורן, למשל, 44 יחידות דיור ניזוקו עד היסוד ו-134יחידות דיור ניזוקו חלקית. כמו כן ניזוקו חמישה גני ילדים, בית הארחה, מועדון ציבורי ותשתיות חשמל, תקשורת ומים. לפי הערכת השמאי הנזק שנגרם הוא בסך של 36 מיליון שקל, אך פוליסת הביטוח של הקיבוץ עומדת על 3 מיליון שקל בלבד.
בישוב עין הוד נפגעו 40 יחידות דיור, ונגרם נזק בסך 16 מיליון ש"ח לתשתיות ונזק מוניצפלי בסך 14 מיליון שקל. ביישוב ימין אורד נפגעו 29 מבנים, ונגרם נזק כללי של 15.2 מיליון שקל.

בניר עציון עומדים נזקי הפגיעה בתשתיות הביוב על 16 מיליון שקל, והנזקים למועצה בסך 6.2 מיליון שקלים. כמו כן נודע כי הנזק ליערות הכרמל הוא בסך 3 מיליון שקל.

בסך הכל, האומדן הכללי והראשוני לעוצמת הפגיעה של השריפות במועצה האזורית חוף הכרמל עומד על 121 מיליון שקל. מן המועצה נמסר כי "שר האוצר שטייניץ גייס את כל משרדו לטיפול בנושא והבטיח כי סיוע כספי ראשוני יתקבל במידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully