וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים בבריטניה: "נתניהו מעכב שיחות השלום"

המסמכים המסווגים, שהודלפו ממשרד החוץ הבריטי, מאשימים את ראש הממשלה ב"היסטוריה של שימוש בהסתה הפלסטינית כטקטיקת עיכוב בשיחות השלום". דובר המשרד: "דעות של פקיד זוטר"

בעוד שבעבר נהג ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, להתגאות בקשר החזק עם ישראל, מסמכים שנחשפים הלילה (רביעי) באתר “THE COMMENTATOR” מצביעים על עמדות מנוגדות לחלוטין. המסמכים המסווגים, שהודלפו באופן בלעדי ממשרד החוץ לידי האתר הבריטי, "מעלים ספקות חדשים בשאלה האם בריטניה הינה בת בריתה של ישראל כפי שראש הממשלה טען בעבר", נכתב באתר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה דיויד קמרון בלונדון. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
משבר ביחסים? נתניהו וקמרון/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

המסמכים, בהם מחקרים ותכתובות דואר אלקטרוני מתוך משרד החוץ הבריטי, נחשפו לאחר שארגון מקומי הגיש בקשה לכך בשם חופש המידע. הם חושפים, בעיקר, פרטים אודות גישת משרד החוץ הבריטי לנתניהו בכל הנוגע לתהליך המדיני עם הפלסטינים. בין היתר, נמתחה ביקורת באשר ל"היסטוריה של שימוש" מצד ראש הממשלה הישראלי בהסתה הפלסטינית, "כטקטיקת עיכוב בשיחות השלום".

המסמכים חושפים, בין היתר, גם "טקטיקת עיכוב" שבה נקט שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, כשדחה פגישה עם חבר פרלמנט בבריטניה בנושא ההסתה בשטחים הפלסטיניים.

"דעותיו של פקיד זוטר"

דובר משרד החוץ הבריטי אמר בתגובה לפרסום כי "שר החוץ הביע בעקביות את עמדת בריטניה באשר לתהליך השלום במזרח התיכון, כולל הצורך המידי בהתקדמותו, וכן הביע את תמיכתה של בריטניה בפתרון שתי המדינות". מקור מדיני אמר בתגובה, כי "דעותיו של פקיד זוטר אינן עולות בקנה אחד עם עמדותיו הברורות של משרד החוץ, עליהן שב וחזר בפרלמנט".

פליפ הולובון, חבר הפרלמנט הבריטי, מתח ביקורת על עמדת משרד החוץ המובאת במסמכים. "יש מספר הולך וגדל של ראיות מתועדות היטב שארגונים פלסטינים רשמיים – חלקם ממומנים על ידי בריטניה, האיחוד האירופי והאו"ם – מקדמים טרור ומות קדושים בניסיון לסייע למטרה הפלסטינית, ועדיין משרד החוץ, באופן מפתיע, פועל באיטיות בכל הקשור לבדיקת ראיות אלה ובגינוי האחראים הנפשעים לכך. כעת, אנו מבינים גם מדוע", אמר.

"בעוד בריטניה הציגה עצמה תמיד, לפחות רשמית, כרואה את שני צידי הסכסוך המורכב בין ישראל לערבים, נראה כעת שכמה פקידי ממשלה בריטים מנסים להביא להטיה פרו-פלסטינית לא הוגנת במסמכים רשמיים של ממשלת בריטניה", הוסיף הולבון.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully