וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת ובריטניה: בלי קידום מו"מ נכיר בפלסטין

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הבהיר בפגישתו עם רה"מ נתניהו, כי ארצו תשקול הכרה במדינה פלסטינית אם לא תחול התקדמות במו"מ עד ספטמבר. גם צרפת נמצאת באותה דעה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

לחץ אירופי על נתניהו: במהלך פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון, הבהיר קמרון לנתניהו כי ארצו תשקול לתמוך בהכרה במדינה פלסטינית, אם לא תחול התקדמות במגעים עם אבו מאזן. כך דיווח אמש (רביעי) עיתון ה"גארדיאן" הבריטי.

הכתב הפוליטי של העיתון, ניקולס וואט, ציין כי בריטניה רואה את התמיכה בהכרה במדינה פלסטינית כ"מנוף" להפעלת לחץ על ישראל להתקדם במשא ומתן. וואט כתב עוד, כי קמרון התכוון ל"רכך" את נתניהו על ידי הבעת חשש מהסכם הפיוס הפנים הפלסטיני ולומר לו שההסכם צריך להיבדק בקפידה. יש לציין, כי בריטניה, בניגוד לדרישות הקוורטט, איננה דורשת מחמאס להכיר בישראל.

אבל בריטניה לא לבד. גם חברתה ליבשת, צרפת, הודיעה כי היא שוקלת להכיר בפלסטין. בראיון לעיתון ,"ל'אקספרס", אמר נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, כי "אם תהליך השלום עדיין לא יתקדם בספטמבר, צרפת תכיר במחויבויות שלה בנושא העיקרי של הכרה במדינה פלסטינית. הרעיון שיש עוד הרבה זמן, הוא מסוכן צריך לסיים את הדברים לפני התכנסות האו"ם בספטמבר". סרקוזי ונתניהו צפויים להיפגש היום בצרפת.

גרמניה לעומת זאת, הודיעה אתמול כי היא לא תתמוך במהלך ללא הסכמתה של ישראל. בתחילת השבוע דווח, כי יו"ר הרשות הפלסטינית ייפגש בחודש הבא עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין. לפי העיתון "דר שפיגל", תסביר מרקל לאבו מאזן בפגישה מדוע אינה תומכת בתכנית הפלסטינים להכריז על מדינה עצמאית בספטמבר.

"הבחירה של אבו מאזן היא בחירה גרועה"

נתניהו מנסה לשכנע את המנהיגים האירופים בעמדת ישראל, לפיה אסור לתמוך בהכרזה החד צדדית במדינה פלסטינית בספטמבר באו"ם. בגלי צה"ל דווח, כי בסביבתו של רה"מ הבטיחו ש"בוושינגטון המסר כבר נקלט", והעריכו כי גם אירופה תפנים בקרוב את המציאות החדשה. בינתיים, סבורים מקרובי ראש הממשלה "עליו לומר בצורה חדה וברורה שהפיוס בין פתח לחמאס הוא טריקת דלת לתהליך המדיני".

נתניהו יסביר כי החלטתו של אבו מאזן לחתום על הסכם עם חמאס מהווה רעידת אדמה לתהליך השלום. "איך אני יכול לשבת למשא ומתן עם ממשלה שחציה קורא להשמיד את ישראל?", אמר נתניהו בפגישותיו המדיניות, "הבחירה של אבו מאזן היא בחירה גרועה. הוא בא ופורס שטיח אדום לארכיטרוריסטים, וזה מעיד על תפנית ברורה מכל תהליך שלום".

את עמדתו זו של נתניהו הוא יציג לנשיא ארה"ב ברק אובמה איתו ייפגש ב-20 במאי בבית הלבן בוושינגטון, כך הודיע הלילה הבית הלבן. "המנהיגים מתכוונים לדון במגוון הנושאים המשותפים לישראל ולארה"ב", נאמר בהצהרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully