וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעת הקונקורדיה: "בכירים ידעו על תקלות באוניה"

גורם המעורה בחקירת טביעת ספינת התענוגות מול חופי איטליה דיווח כי הקופסה השחורה שהותקנה בבטן האוניה לא פעלה. בנוסף התגלה כי הצוות נעזר במפות שלא אושרו לשימוש

בכירים בחברת קוסטה קרוז, שהפעילה את ספינת התענוגות "קוסטה קונקורדיה" אשר טבעה מול חופי איטליה בדצמבר 2011 ותוצאה מכך נהרגו 32 מנוסעיה, ידעו כי הספינה שטה למרות תקלות טכניות שהתגלו בה כמה ימים לפני הטביעה, כך עולה מדיווח שפרסם אמש (שלישי) העיתון הבריטי "דיילי מייל". על פי הדיווח, שהתבסס על מקורות משפטיים באיטליה, דלתות שנועדו לאטום חללים בגוף הספינה בעת הצפה לא נאטמו כראוי וצוות האוניה השתמש במפות שלא אושרו לשימוש.

עבודות חילוץ נמשכות באתר טביעת הספינה "קוסטה קונקורדיה" לחופי איטליה, 19 בינואר 2012. רויטרס
ספינת התענוגות קוסטה קונקורדיה/רויטרס

ה"קוסטה קונקורדיה", שאורכה 290 מטרים, עזבה ב-13 בדצמבר אשתקד את נמל סבונה שבאיטליה והחלה בהפלגה בת שבעה ימים. כשעתיים בלבד לאחר מכן, הספינה עלתה על שרטון בקרבת האי גיגליו ומים החלו למלא את בטנה. ביקורת רבה הופנתה כלפי אנשי צוות האוניה על התנהלותם בעת פינוי הנוסעים.

רב החובל של ספינת התענוגות, פרנצ'סקו סקטינו, הואשם כי התמהמה עם ההוראה לנטוש את הספינה הטובעת ואף ניסה להימלט מזירת האירוע במונית. קפטן סקטינו עומד בימים אלה למשפט בגין הריגה וכן נטישת הספינה לפני שכל נוסעיה פונו ממנה.

"הקופסה השחורה התקלקלה בפעם המי יודע כמה"

גורם המעורה בחקירת האסון מסר כי חמישה ימים לפני הטביעה התגלתה בעיה בקופסה השחורה, שנועדה לתעד את המתרחש בסיפון האוניה. באמצעות המידע שנאגר בה ניתן לשחזר את שאירע ברגעי הטביעה. במייל שששלח הטכנאי הראשי של קוסטה קרוז לאנשי חברת תחזוקה, הוא כתב כי "הקופסה השחורה התקלקלה בפעם המי יודע כמה. המצב הפך בלתי נסבל".

אותו גורם מסר כי אנשי חברת התחזוקה תכננו לתקן את הבעיה ב-14 בינואר, יום אחרי שהספינה עלתה על שרטון וטבעה. חברת קוסטה קרוז פרסמה הודעה, בעקבות המידע שהתגלה בחקירה, שבה נכתב כי "בקופסה השחורה הייתה בעיה של קוד שגוי בלבד".

טביעת ספינת התענוגות:
חשד: קפטן הקונקורדיה שכח להרכיב את משקפיו
צילומים חדשים: הכאוס על סיפון הספינה הטובעת
מבוכה נוספת: עוד ספינה של "קוסטה" נתקעה בלב ים
טיטניק מול חופי איטליה: 4,200 פונו מספינה טובעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully