וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה עשויה למכור טילי S-300 לאירן אם אסד יודח"

יוסי מלמן

3.7.2012 / 20:26

ראש מכון מחקר רוסי הזהיר כי אם ארצו לא תיכלל במהלך מול אסד, יתכן שתחודש העסקה שבוטלה בלחץ המערב. "נפילת המשטר הסורי תגדיל הסיכוי לתקיפה באירן", הוסיף

רוסיה עשויה להסיר את האיסור על מכירת טילי S-300 לאירן, במידה שנשיא סוריה, בשאר אסד, יוחלף - כך אומר רוסלאן פוחוב, שעומד בראש המרכז לניתוח אסטרטגיה וטכנולוגיות במוסקבה, מכון בנושא ביטחון שפועל ברוסיה. יש לציין, כי מוסקבה נסוגה מכוונתה למכור את הטילים לטהרן בלחץ המערב ולאחר שארה"ב הטילה סנקציות על אירן. "האיסור בנושא S-300 היתה החלטה פוליטית ומערכות אלה אינן בעצם כלולות בסנקציות", אמר פוחוב. "אם המשטר הסורי ישונה בכוח או שרוסיה לא תאהב את התוצאה של מעבר לממשלה חדשה, היא כנראה תגיב במכירת S-300 לאירן".

"נפילת המשטר הסורי תגדיל באופן משמעותי את הסיכוי לתקיפה באירן", הוסיף המומחה, שדבריו הובאו בסוכנות הידיעות בלומברג. "חידוש משלוחי S-300 לאירן עשויה להיות החלטה בעיתוי הנכון". לדבריו, רוסיה הפסידה מיליארד דולרים בעקבות ההחלטה שלא למכור את הטילים לרוסיה.

יש לציין כי מדובר כנראה בבלון ניסוי של משרד ההגנה הרוסי. הפרשן שמצוטט מקורב למשרד ההגנה, והוא משתתף בכמה ועדות של המשרד. המשמעות היא איתות רוסי למערב, שאם ימשיך לפעול בעוצמה להפלת אסד, שנחשב לבן ברית, מוסקבה תוכל לנקוט בצעדי תגובה, ואחד מהם הוא מכירת סוללות S-300 לאירנים, שעד כה נמנעה מלמכור ואף הפרה חוזה. יצוין עוד כי האירנים תובעים את רוסיה על הפרת החוזה בבית דין לבוררויות מסחריות בפריז, אחרי שהאירנים כבר שילמו מקדמות על הטילים. מדובר בטילים שהיו יכולים לשפר את ההגנה של טהרן במקרה של תקיפת מתקני הגרעין.

רוסיה: נמשיך לפעול נגד סנקציות על סוריה

בסוף השבוע אימצו שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, יחד עם עמיתיו בארה"ב, בריטניה, צרפת וסין את התוכנית של האו"ם לפתרון המשבר בסוריה ב-30 ביוני. לברוב ציין כי המתווה אינו כולל את פרישתו של אסד. "אין כל ניסיון בהסכם לכפות על העם הסורי לבצע מהלך של העברת השלטון בארצו", הדגיש לברוב. רוסיה אף הודיע כי תמשיך לפעול נגד המאמצים במועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות על סוריה כדי לאלצו להתפטר.

מאז תחילת המהומות בסוריה מצדדים השלטונות במוסקבה בשלטונו של אסד. לטענת הרוסים, שעד כה סיכלו יחד עם סין כל ניסיון גינוי של סוריה במועצת הביטחון, גורמי חוץ בעיקר ממדינות המערב, אינם רשאים להתערב בענייניה הפנימיים של סוריה.

עוד בנושא
שש המעצמות הגיעו להסכם להעברת השלטון בסוריה
אירן: נערוך ניסוי של גרסה מקומית של טילי S-300

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully