וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: "לא נספק לאירן את מערכת S-300"

רמטכ"ל צבא רוסיה הודיע כי ארצו לא תספק לאירן את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת. בכך נענתה מוסקבה ללחצי ישראל והמערב, שחששו כי המערכת תקשה מאד על תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין האירנים

רוסיה החליטה שלא לספק לאירן את מערכת ההגנה האווירית המתקדמת S-300, בנימוק שאספקתה אסורה בעקבות הסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על טהרן.

רמטכ"ל צבא רוסיה, ניקולאי מקרוב, אמר היום (רביעי) לסוכנות הידיעות הרוסית איטר-טס כי "הרשויות החליטו להשעות את תהליך האספקה, ואנחנו ממלאים אחר ההוראה". כשנשאל אם חוזה העסקה יופר, השיב מקרוב: "נראה, הדבר תלוי בהתנהלות של אירן בעתיד".

הצהרתו של הרמטכ"ל הרוסי מהווה אישור רשמי ראשון מצד גורם במדינה להחלטה לעצור את העסקה עם האירנים. קדמו לה דיווחים מפי בכירים צרפתים לפיהם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין אמר בחודש יוני לעמיתו ניקולא סרקוזי כי בכוונתו להקפיא את אספקת מערכת הנשק.

ישראל והמערב הפעילו לחצים גדולים על מוסקבה במטרה לעצור את העסקה, מחשש שהמערכת המתקדמת תקשה מאד על תקיפה אפשרית של המתקנים הגרעיניים באירן. מדובר במערכת מדויקת ביותר המסוגלת לאתר טילים בליסטיים, טילי שיוט ומטוסים ממרחק של עד 150 קילומטרים ולהשמידם.

במקביל להיענות לבקשת המערב להקפיא את העסקה, דחה הקרמלין בקשה נפרדת לטרפד מכירת טילים מסוג p-800 לסוריה. מדובר בטילי שיוט מתקדמים נגד ספינות, המשייטים בגובה של מטרים ספורים מעל פני הים, דבר המקשה על איתורם והשמדתם. בישראל חוששים שהטילים יגיעו לידי אירגוני מחבלים בלבנון, ויפגעו בחופש הפעולה של חיל הים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully