וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: נערוך ניסוי של גרסה מקומית של טילי S-300

אחרי שרוסיה נסוגה מעסקת הטילים עם אירן לאחר הטלת הסנקציות, הודיע בכיר במשמרות המהפכה על ייצור אירני של המערכת

אירן פיתחה גרסה של מערכת טילי ההגנה האווירית הרוסית S-300 ותערוך שיגור ניסיון בקרוב, כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הממלכתית האירנית IRNA. ההודעה מתפרסמת כחודשיים אחרי שרוסיה החליטה לא להעביר לאירן את הטילים מתוצרתה במסגרת הסנקציות הבינלאומיות. "הגרסה האירנית של מערכת S-300 עוברת שינויים ותעבור שיגורי ניסיוני בקרוב, כמו כן מערכות טילי לטווח ארוך נמצאות בשלב תכנון וייצור", אמר מפקד בכיר במשמרות המהפכה ל-IRNA.

"רכישת טילי S-300 מרוסיה הייתה חלק מסדר היום שלנו בכדי לענות על צרכי הביטחון של המדינה", אמר המפקד, "אך תחת החלטת מועצת הביטחון ובשל לחץ אמריקאי וציוני, רוסיה סירבה לשלוח את מערכת ההגנה".

פיטר ווזמן, מומחה צבאי במכון הבינלאומי לשלום בשטוקהולם, הביע ספק לגבי היכולת של אירן לייצר מערכת טילים שכזאת. "ייצור מערכת כזו היא דבר מסובך מאד. מדובר במערכות מתקדמות שיוצרו עד כה רק על ידי מדינות עם תעשיית נשק נרחבת ומתמקדת היטב, בעלת בסיס תעשייתי נרחב", אמר ווזמן לסוכנות הידיעות רויטרס. מערכת ה-S300 נחשבת למערכת הגנה אווירית מתקדמת במיוחד. היא מזהה עצמים ממרחק של 195 קילומטרים ויכולה ליירט אותם ממרחק של 10 מטרים עד 27 קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully