וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מטוסי קרב התנגשו, חשש לגורל 4 טייסים

שני מטוסי קרב מדגם טורנדו, בהם 2 טייסים ו-2 נווטים, התנגשו זה בזה מול חופי סקוטלנד. צוותי הצלה רבים חשו לאזור, ודווח כי שני בני אדם חולצו מהמים אך לא ברור מה מצבם

שני מטוסי קרב של חיל האוויר הבריטי התנגשו זה בזה מול חופי סקוטלנד - כך אישר הערב (שלישי) דובר משרד ההגנה בלונדון, שהודיע כי אירעה "תקרית" באזור ההתנגשות, במפרץ מרי פירת' שבים הצפוני.

בכל אחד משני המטוסים היה טייס ונווט. הקשר עם ארבעת אנשי הצוות אבד בשעה 13:40 (שעון מקומי). שני המטוסים טסו בטיסת אימון ובגובה נמוך מאוד, במקום שבו דווח על מזג אוויר קשה ועל ערפל.

צוותי הצלה רבים חשו לאזור, בהם מסוקים וסירות הצלה. דובר מקומי בשירות ההצלה מסר כי לפחות שני אנשים חולצו מהמים, אך לא ברור מה מצבם.

אזור ההתרסקות (מסומן בכחול)

המטוסים הם מדגם טורנדו. הם מצוידים בשני מנועי סילון ובכנפיים בעלות גיאומטריה משתנה, ויוצרו בשנות השבעים על ידי בריטניה וגרמניה ובשיתוף איטליה. בשנה שעברה פעלו מטוסים אלה במשימות רבות בשמי לוב, במערכה שסייעה להפיל את משטרו של מועמר קדאפי.

בחודש ינואר של השנה שעברה, טייס ונווט נטשו בהצלחה מטוס טורנדו של חיל האוויר הבריטי אחרי שאש פרצה באחד ממנועיו במשימת אימון. חודש לאחר מכן שני אנשי צוות נאלצו לנטוש מטוס מדגם זהה, לאחר שלא הצליח לנחות בבסיסו.

כותרות נוספות מהעת האחרונה
ניגריה: 147 נהרגו בהתרסקות מטוס לתוך בניין
מטוס צבאי התרסק באינדונזיה, בתים עלו באש
מי הפיץ סרטון בדוי על התרסקות מטוס בקריות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully