וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד המשחית ביד ושם: "תכנן לפגוע בכנסת"

3.7.2012 / 17:50

אלחנן אסטרוביץ הואשם בשורת עבירות בעקבות ריסוס כתובות הנאצה ביד ושם ובאנדרטאות נוספות. אמו בבית המשפט: "אמרתי לאלחנן 'תתרחק מהפגנות', ידעתי שיקרה משהו"

כתב אישום הוגש היום (שלישי) לבית משפט השלום בירושלים נגד אלחנן אסטרוביץ, חרדי תושב ירושלים בן 31, בעקבות ריסוס כתובות הנאצה ביד ושם ובהשחתת שורה של אנדרטאות אחרות. כתב האישום החמור כולל סעיפים של השגת גבול, כתיבה והשחתת מקרקעין, היזק לרכוש במזיד ופגיעה בדגל המדינה. בית המשפט החליט להאריך את מעצרו עד להחלטה אחרת בעניינו, והורה לשירות המבחן להכין תסקיר לגביו.

מכתב האישום עולה כי פרט לפגיעה באתר יד ושם, אסטרוביץ פגע גם באתר גבעת התחמושת ביום הזיכרון האחרון ובאנדרטה צבאית בכביש 90. אסטרוביץ מואשם כי עמד בראש התארגנות שתכליתה לפגוע בסמלי המדינה. על פי החומר שהוגש בפני בית המשפט, לפני ביצוע המעשים, נהג אסטרוביץ להשאיר את מכשיר הסלולרי שלו בבית מחשש לאיכונים, ופגע ביד ושם משום שסבר שלא קיבל מספיק פרסום למעשיו הקודמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנאשם עמד בראש התארגנות שתכליתה לפגוע בסמלי המדינה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד עולה מכתב האישום כי טרם הפגיעה ביד ושם, ביצע אסטרוביץ ביקור מקדים במקום, במסגרתו סקר את סידורי האבטחה ואת פריסת מצלמות האבטחה, ורכש במספר חנויות שמונה תרסיסי צבע. אסטרוביץ מואשם כי תיכנן לפגוע ב-21 פריטים ביד ושם, אך מפעת קוצר הזמן לא הספיק להשחית את כולם.

הנאשם אף הצהיר בפני חוקריו על בנק מטרות, שכלל את הכנסת, את בנק ישראל, את בית המשפט העליון ומחנות צבא. עד כה, לא הביע חרטה, ואף הצהיר שבכוונתו להמשיך ולפגוע באתרי מורשת נוספים. מן הכתובות שנמצאו בחיפוש בביתו, ניתן ללמוד על השנאה התהומית והבוז שרכש למדינה ולמוסדותיה - "בחר למות ואל תכיר בציונות" ו"בדם ואש נפדה את פלסטין", נכתב.

נציג המדינה אמר בדיון כי "ניתן לראות את ההסלמה מהאירוע הראשון ועד לאחרון. הנאשם החל באנדרטאות לצד הדרך ועבר למקומות בעלי ערך של סמל המדינה". עוד טען נציג המדינה כי "הצהרותיו בעל פה ובכתב מעידים כי יש לו תוכניות רבות ומסוכנות. מעשיו מלמדים כי איש עשייה הוא".

השחתת אתר גבעת התחמושת בידי אלמונים, אפריל 2012. עומר מירון
"ניתן לראות את ההסלמה מהאירוע הראשון ועד האחרון". ההשחתה בגבעת התחמושת/עומר מירון

אימו של אסטרוביץ השיבה בדיון על השאלה מה עמדתה לגבי המעשים המיוחסים לבנה והצהירה: "אמרתי לאלחנן 'תתרחק מכל מיני הפגנות, תתרחק מכל מיני דברים', ידעתי שיקרה משהו. דינה דמלכותא דינה".

סנגורו של אסטרוביץ, עורך הדין יאיר נהוראי, מסר בתגובה: "עם כל הכאב והפגיעה בדברים שנאמרו, הפגיעה ברגשות הציבור איננה מהווה עילה להארכת מעצר ואנו מקווים שלאחר התסקיר בית המשפט יורה על שיחרורו".

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

עוד בנושא
הכתובות ב"יד ושם": המאבטח שלא הבחין, המצלמות שפספסו
ההשחתה ביד ושם: "רצו לפרסם אידאולוגיה אנטי ציונית"
ארבעה צעירים נעצרו בחשד שריססו הכתובות ב"יד ושם"
כתובת רוססה ביד ושם: "היטלר, תודה על השואה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully