וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובת רוססה ביד ושם: "היטלר, תודה על השואה"

11.6.2012 / 8:40

אלמונים ריססו את הכתובת בכניסה לרחבת המוזיאון להנצחת קורבנות השואה. עוד רוסס: "מדינת ישראל - האושוויץ הרוחני של עדות המזרח". יו"ר "יד ושם": "חציית קו אדום"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

אין גבול לאטימות הלב: ברחבה חיצונית של המוזיאון להנצחת קורבנות השואה יד ושם בירושלים רוססו הלילה (שני) כתובות נאצה, בהן הכתובת: "היטלר, תודה על השואה" בעברית. בסך הכל רוססו 11 כתובות, שש מתוכן על כיכר גטו ורשה וחמש נוספות על אנדרטת הקרון. בין הכתובות שרוססו: "מדינת ישראל - האושוויץ הרוחני של עדות המזרח", "המנהיגות הציונית רצתה בשואה", "יהודים תתעוררו, משטר הרשע הציני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו" ו-"תודה היטלר על השואה הנהדרת שסידרת שלנו, בזכותך קיבלנו מדינה מהאו"ם, חתומים - המאפיה הציונית העולמית".

כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם. עומר מירון
הכתובות שרוססו, הבוקר/עומר מירון

בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי המעשים. המשטרה פתחה בחקירה, ואולם טרם נעצרו חשודים במעשה. כל האתר מרושת במצלמות אבטחה. הצילומים נשלחו למשטרה ומהווים חלק מחקירת האירוע.

יו"ר יד ושם, אבנר שלו, אמר בתגובה: "אני נדהם מאקט בוטה של שנאה בוערת למדינה ולציונות ושמבטא חציית קו אדום. דיווחתי מיד לשר החינוך שהביע את תדהמתו. המשטרה כבר במקום וחוקרת".

שר החינוך, גדעון סער, גינה גם הוא בחריפות את המעשה. "מי שחילל וטינף את 'יד ושם' בכתובות מופרעות אלה, עשה זאת במטרה לפגוע ברגשות הציבור", אמר סער והוסיף כי הוא סומך על משטרת ישראל שתדע לאתר את הפושעים ולהביאם לדין.

גם בקואליציית ארגוני שותפות שראקה גינו את ריסוס הכתובות במוזיאון, וקראו לממשלה והעומד בראשה להסיק מסקנות. "לצערנו, גל הגזענות המתרחב והמעמיק בישראל ממשיך לפגוע בכל חלקה טובה של שותפות יהודית-ערבית, הן בדמות כתובות הנאצה החוזרות ונשנות של 'מוות לערבים' כמו אלו שרוססו בנווה שלום, והן בדמות כתובות הנאצה ביד ושם".

כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם. עומר מירון
כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם/עומר מירון

אנטישמיות באוקראינה

בשבוע שעבר הושחת בית עלמין יהודי במערב אוקראינה, כך הודיע דובר המשטרה בעיר רובנה, הנמצאת במרחק 350 קילומטרים מהבירה קייב. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות AP, מספר אלמונים תלשו מנורות רחוב ולוח זיכרון המוצב במקום ומציין את מותם של 17,500 יהודי אוקראינה בזמן השואה.

לדברי המשטרה, החשודים השתמשו בחלקי המתכת אותם השחיתו וסידרו אותם על האדמה בתצורת כתובות "מעליבות", ככל הנראה המופנות כלפי יהודים. מנהיג הקהילה היהודית בעיר רובנה, הנדי פריירמן, כינה את התקרית "מחרידה". המשטרה המקומית חוקרת את נסיבות האירוע.

עוד בנושא
רגע לפני היורו: בית עלמין יהודי הושחת באוקראינה

לפנות לכתב: talk2yaira@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully