וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתובות נאצה בגבעת התחמושת: "גינטר גראס צדק"

בשבוע של יום הזיכרון רוססו כתובות נאצה באתר ההנצחה ונכתב "הציונות אם כל חטאת" ו"ציונים עלובים". המשטרה פתחה בחקירה וראש עיריית ירושלים גינה את המעשה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

אלמונים השחיתו הלילה (שני) את אתר גבעת התחמושת בירושלים. פחות מיומיים לפני פתיחת אירעי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, רוססו על הקירות והאנדרטה במקום כתובות בגנות הציונות וחבל המחובר לדגל ישראל נשרף. תלונה הוגשה במשטרה שהחלה בחקירת המקרה בניסיון לאתר חשודים במעשה.

השחתת אתר גבעת התחמושת בידי אלמונים, אפריל 2012. עומר מירון
הכתובות שרוססו והתגלו הבוקר/עומר מירון

בכתובות הנאצה נכתב, בין היתר, "גינטר גראס צדק", "הציונות אם כל חטאת", "ציונים עלובים" ו"משטרה, אל תתעסקו עם הערבים". כזכור, גראס, זוכה פרס נובל לספרות ומחשובי הסופרים בעולם, עלה לכותרות לאחרונה לאחר שפרסם פואמה בשם "דברים שצריכים להיאמר", בה תקף בחריפות את ישראל וטען כי מדיניות הגרעין שלה, כמו גם החשש כי תתקוף באירן, מהווים סכנה לשלום העולמי. בעקבות כך הוכרז גראס כ"אישיות בלתי רצויה" שיש לאסור את כניסתה לישראל.

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, גינה את המעשה בחריפות ושלח את צוותי העיריה להסיר את כתובות הנאצה ולסייע להחזיר את האתר לקדמותו. זאת, על מנת לאפשר את קיום כל הטקסים המתוכננים בו השבוע כרגיל.

גם סמנכ"ל וראש אגף משפחות והנצחה, אריה מועלם, הביע זעזוע מהאירוע. "אנו רואים בחומרה שדווקא בשבוע שבו החברה הישראלית מתאחדת סביב המשפחות השכולות ישנם גורמים שפוגעים באחדות העם, בחברה הישראלית ובכלל במשפחות השכולות בפרט".

השחתת אתר גבעת התחמושת בידי אלמונים, אפריל 2012. עומר מירון
המשטרה חוקרת מי עומד מאחורי המעשה/עומר מירון

בשבוע שעבר הושחתו שתי אנדרטאות לזכר חללי צה"ל ונפגעי הטרור בבקעת הירדן. על האנדרטאות רוססה, בין היתר הכתובת "נפלו בעוון מרידה באומות". יו"ר ארגון יד לבנים, אלי בן שם, הגיב אז למקרה ואמר: "מדי שנה תופעת הוונדליזם באנדרטאות חללי צה"ל חוזרת על עצמה. הגיע הזמן שמשטרת ישראל תטפל בנושא בכל כובד הראש".

לקריאה נוספת
מצלמות העירייה תיעדו: כך הושחתה האנדרטה לזכר רבין
הושחתה האנדרטה לזכר החייל הטורקי בבאר שבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully