וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושחתה האנדרטה לזכר החייל הטורקי בב"ש

רמי שני ואריאל נוי

4.6.2010 / 10:40

אלמונים ריססו כתובות תמיכה בצה"ל על האנדרטה לזכר החייל הטורקי בבאר שבע. לצד האנדרטה נשרף גם דגל טורקיה. במשטרה חושדים כי מדובר במחאה על מעורבות אנקרה במשט לעזה

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

אלמונים הציתו הלילה (שישי) את דגל טורקיה המוצב ליד האנדרטה לזכר החייל האלמוני הטורקי בבאר שבע. כמו כן, ריססו האלמונים כתובות אהדה לצה"ל על האנדרטה. ככל הנראה, מדובר במעשה מחאה נגד מעורבותה של טורקיה במשט לעזה. משטרת באר שבע פתחה בחקירה לאיתור מבצעי המעשה.

האנדרטה שהוקמה לזכר החיילים הטורקיים שלחמו באזור באר שבע במהלך מלחמת העולם הראשונה, נמצאת בסמוך לאתר תחנת הרכבת הטורקית בעיר והיא הוקמה עם התחממות היחסים בין טורקיה לישראל.

העמותה למורשת מלחמת העולם הראשונה בישראל גינתה בצהריים את הפגיעה באנדרטה. אבי נבון יו"ר העמותה אמר כי הם גאים על כך שבישראל יודעים גם להנציח את המפסידים ולא רק את המנצחים. "מונצחים שם אנשים ולא ראשי ממשלות", אמר. "אנחנו כועסים מאוד על פגיעה באנדרטאות יהודיות בחוץ לארץ. אין שום סיבה לעשות זאת דווקא כאן".

לדבריו האנדרטה הוקמה לפני שמונה שנים לאחר טקס גילוי מצבה לשני טייסים טורקיים שנפלו ב-1913 סמוך לכנרת. "בטורקיה מעריצים את הטייסים האלה ובחנוכת האנדרטה סמוך לקיבוץ האון היו גם הרמטכ"ל הטורקי ובכירי ממשל. כשהם סיירו בבאר שבע, הבטיח להם ראש העיר להקים אנדרטה גם שם. לפני שמונה שנים אכן נחנכה האנדרטה", הוסיף.

הפגנת מחאה נוספת נגד טורקיה נערכה היום בכביש מספר 4 באזור חדרה. עשרות אזרחים הפגינו בכיכר המשטרה בכניסה לחדרה, קראו קריאות בגנות טורקיה ובעד לוחמי צה"ל ונשאו שלטים בהם נכתב "Who is your master?" (מי שולט בכם?) עם תמונתו של מנהיג אירן, מחמוד אחמדינג'ד.

תא"ל צביקה גנדלמן, חבר מועצת העיר חדרה שהשתתף בהפגנה, סיפר לוואלה! חדשות כי "34 שנה שירתתי בצבא וזה חובה עלינו לחזק את ידי לוחמי השייטת ואת מדינת ישראל בשעה קשה כזאת. העובדה היא שמאות מכלי הרכב שעוברים פה לאות הזדהות מחממת את ליבי ואנו מבינים היום שהקונצנזוס הוא מאוד רחב בעם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הפגנות גם בחדרה

חברת מועצת העיר חדרה, חדווה יחזקאלי, אחת מיוזמות ההפגנה אמרה, כי "מאוד מחמם את הלב לראות שאנשים מכל הארץ מזדהים איתנו ועם צה"ל ואנחנו מתכוונים להמשיך בצמתים מרכזיים להראות הזדהות עם לוחמי השייטת".

אתמול הפגינו כ-1,500 בני אדם מול שגרירות טורקיה בתל אביב, במחאה על מעורבות אנקרה במשט לעזה. מספר מפגינים השליכו ביצים לעבר השגרירות ואחרים קראו "ארדואן פשיסט". בהפגנה נעצרו שלושה בני אדם, מתוכם נער בן 16 שחשוד בהשלכת חזיז וכן שניים נוספים שנעצרו בחשד להפרת סדר. במהלך ההפגנה נזרקו חזיזים, ביצים ורימוני עשן.

ככל הנראה, להפגנה אחראים אוהדי בית"ר ירושלים שהפיצו ביממה האחרונה קריאות למחות נגד המדיניות הטורקית. חלק מהמפגינים במקום שרפו את דגלי טורקיה ואחרים קראו לעבר השגרירות "קפלו את הדגל ולכו הביתה". המשטרה עשתה שימוש בזרנוקי מים על מנת לאפשר מעבר מכוניות בכביש הסמוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully