וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשחתה ביד ושם: "רצו לפרסם אידאולוגיה אנטי ציונית"

יהושע בריינר

26.6.2012 / 13:18

ארבעה חרדים מפלג נטורי קרתא כבר נעצרו בחשד שפעלו תחת השם "יהודי פלסטין". המשטרה: אחרי שההשחתה האחרת לא קיבלה מספיק פרסום, הם ידעו שפגיעה ביד ושם תתן פומבי לדעותיהם

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, משטרת ישראל, עריכה: יאיר דניאל, יותם בן-דוד)

"הפגיעה ביד-ושם הייתה למען פרסום רעיונותיהם האנטי- ציוניים של החשודים", כך אומר היום (שלישי) מפקד מחוז ש"י, ניצב עמוס יעקב, בעקבות מעצרם של ארבעה חשודים בהשחתת אנדרטאות, בהם האנדרטה במוזיאון השואה יד ושם בירושלים. חשוד חמישי צפוי להיעצר בזמן הקרוב.

על פי חקירת המשטרה, מדובר בחמישה חרדים המשויכים לפלג הקיצוני החרדי הקיצוני של נטורי קרתא מירושלים ומבני ברק. על פי החשד, הם עומדים גם מאחורי השחתת האנדרטאות בבקעת הירדן ובאתר גבעת התחמושת.

"בחוליה הזו הייתה היררכיה ברורה, ומה שמאפיין את הפעילות הייתה אידיאולוגיה אנטי-ציונית", אמר ניצב יעקב בתדריך מיוחד שנערך במשטרת מחוז ש"י. "לאחר שראו שהשחתת האנדרטה בבקעת הירדן לא קיבלה את הפרסום 'הראוי' לדעותיהם, הם בחרו לפגוע באתר 'יד ושם', שנחשב כמוסד ציוני אליו מגיעים כל שועי הארץ. הם רצו לזעזע את הציבור ולעלות את הנושא לסדר היום. הם הבינו שברגע שיפגעו ב'יד ושם' הם יקבלו את הפרסום אותו הם מבקשים להשיג".

כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם. עומר מירון
"בחוליה הזו הייתה היררכיה ברורה, כאשר מה שמאפיין את הפעילות הייתה אידיאולוגיה אנטי-ציונית"/עומר מירון

החשודים, מרביתם בשנות ה-20 לחייהם, אינם מוכרים למשטרה, אולם בחיפוש בדירותיהם נמצאו חומרים מפלילים הקושרים אותם למעשים. בין היתר נמצאו חומרי תרסיס, פשקעווילים אנטי ציוניים, דגלי פלסטין וכאפיות.

החשודים כינו עצמם "יהודי פלסטין"

שלושה מתוך העצורים יובאו להארכת מעצר היום בבית משפט השלום בירושלים. החשוד הרביעי הוא צעיר בן 18 מבני ברק, הלומד בישיבה בירושלים. לדברי המשטרה, המעורבים בפרשה, המכנים את עצמם "יהודי פלסטין", הודו במעשים ואף אמרו כי פעלו מתוך שנאה לישות הציונית ולמדינה. הם יובאו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בירושלים.

המקרה היה לפני כשבועיים. ברחבה החיצונית של המוזיאון להנצחת קורבנות השואה רוססו כתובות נאצה, בהן הכתובת: "היטלר, תודה על השואה" בעברית. בסך הכל רוססו 11 כתובות, שש מתוכן על כיכר גטו ורשה וחמש נוספות על אנדרטת הקרון. בין הכתובות שרוססו: "מדינת ישראל - האושוויץ הרוחני של עדות המזרח", "המנהיגות הציונית רצתה בשואה", "יהודים תתעוררו, משטר הרשע הציני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו" ו-"תודה היטלר על השואה הנהדרת שסידרת שלנו, בזכותך קיבלנו מדינה מהאו"ם, חתומים - המאפיה הציונית העולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully