וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעזוע מהכתובות ביד ושם: "ביזוי זכרון המתים"

השרים אדלשטיין, סער ואהרונוביץ' מיהרו לגנות את ריסוס כתובות הנאצה ביד ושם. "יש למצות עם החשודים את מלוא חומרת הדין". גם שגרירות גרמניה בישראל גינתה: "מזעזע"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

שרי הממשלה מיהרו היום (שני) לגנות את כתובות הנאצה שרוססו ברחבת המוזיאון להנצחת זכר השואה "יד ושם". שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר כי "מדובר בעליית מדרגה וחציית קוים אדומים שטרם נראו". לדברי אדלשטיין, השר הממונה על מניעת אנטישמיות, "ריסוס כתובות בבית המהווה זיכרון למיליוני נספים הוא יריקה בפרצופם של מדינת ישראל ושל המתים וביזוי זיכרונם. אני משוכנע שמשטרת ישראל תגיע לאלמונים במהרה וקורא לרשויות החוק למצות עימם את מלוא חומרת הדין".

כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם. עומר מירון
"חציית קו אדום". הכתובות ביד ושם/עומר מירון

שר החינוך, גדעון סער, אמר כי הוא מזועזע ממעשה ההשחתה, וכי "מי שחילל וטינף את יד ושם בכתובות מופרעות אלה, עשה זאת במטרה לפגוע ברגשות הציבור". השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', גינה אף הוא את ריסוס הכתובות. בשיחה עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב ניסו שחם, הורה לו אהרונוביץ' לחקור את המקרה "ולשים יד במהירות על מבצעים שפלים של אירוע מזעזע בו נפגע אחד מסמליו הבולטים של עם ישראל".

גם חבר הכנסת נחמן שי (קדימה) תקף את המעשה ה"בלתי נסבל", לדבריו. הוא ציין כי "בישראל הולכת ומתרחבת התופעה של כתובות נאצה, כפי שקרה בנווה שלום" והאשים את המשטרה כי "נכשלת ואינה מצליחה לעצור את העבריינים ולהעמידם לדין".

הודעת גינוי נמסרה גם מהממונה על שגרירות גרמניה בישראל, פטר פריגל, שאמר כי הוא "מזועזע מכתובת הגרפיטי פוגעת ומלאת השנאה שהתגלתה הלילה ביד ושם. אתר הזיכרון לשואה 'יד ושם' מנציח את זכרם של מיליוני קורבנות שלטון הנאצים. אין שם מקום לכתובות נאצה שמבזות את הקורבנות. אנו מגנים בנחישות את חילול אתר הזיכרון".

כתובות אנטישמיות שרוססו ביד ושם. עומר מירון
"אירוע מזעזע בו נפגע אחד מסמליו הבולטים של עם ישראל". הכתובות ביד ושם, הבוקר/עומר מירון

הבוקר התגלו ברחבה חיצונית של המוזיאון להנצחת קורבנות השואה כתובות נאצה, בהן הכתובת: "היטלר, תודה על השואה" בעברית. בסך הכל רוססו 11 כתובות, שש מתוכן על כיכר גטו ורשה וחמש נוספות על אנדרטת הקרון. בין הכתובות שרוססו: "מדינת ישראל - אושוויץ הרוחני של עדות המזרח", "המנהיגות הציונית רצתה בשואה", "יהודים תתעוררו, משטר הרשע הציני לא שומר עלינו, רק מסכן אותנו" ו-"תודה היטלר על השואה הנהדרת שסידרת שלנו, בזכותך קיבלנו מדינה מהאו"ם, חתומים - המאפיה הציונית העולמית".

בשלב זה לא ברור מי עומד מאחורי המעשים. המשטרה פתחה בחקירה, ואולם טרם נעצרו חשודים במעשה. כל האתר מרושת במצלמות אבטחה. הצילומים נשלחו למשטרה ומהווים חלק מחקירת האירוע. יו"ר יד ושם, אבנר שלו, אמר בתגובה: "אני נדהם מאקט בוטה של שנאה בוערת למדינה ולציונות ושמבטא חציית קו אדום. דיווחתי מיד לשר החינוך שהביע את תדהמתו. המשטרה כבר במקום וחוקרת".

כתובת רוססה ביד ושם: ”היטלר, תודה על השואה”


בהכנת הידיעה השתתפה מור שמעוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully