וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארונו של שמיר הוצב בכנסת: "סלע יצוק היית"

פנחס וולף

2.7.2012 / 9:27

הארון של שמיר ימוקם בטרקלין שאגאל עד לשעות אחר הצהריים, והציבור יוכל לחלוף על פניו. ח"כ ריבלין נשא דברים לזכרו. בערב, שמיר יובא למנוחות בחלקת גדולי האומה בהר הרצל

ערוץ הכנסת

(צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ארונו של ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, שהלך לעולמו ביום שבת האחרון, הוצב הבוקר (שני) בטרקלין שאגאל במשכן הכנסת, על מנת לאפשר לציבור לעבור על פניו. רבים כבר החלו לזרום למקום כדי לחלוק לשמיר כבוד אחרון, וימשיכו להגיע עד השעה 16:00. בשעה 17:00 ייצא מסע הלווייתו מרחבת הכנסת אל חלקת גדולי האומה בהר הרצל, שם הוא יובא למנוחות בשעה 18:00.

ריבלין: "רק חולשה אחת כרסמה בך - האהבה"

בני משפחתו של שמיר הגיעו לטרקלין, מלווים ביושב ראש הכנסת ראובן (רובי) ריבלין, שהניח את זר הכנסת, ופתח את האירוע בדברים שנשא לזכרו. "היכל הדמוקרטיה התכבד בך, כיושב ראש הכנסת, כראש הממשלה כראש האופוזיציה, כמנהיג נטוע בעמו" , אמר ריבלין בפתח דבריו.

"סלע יצוק היית, יצחק, בלתי ניתן לשבירה. נושא על כתפיך את משא העם הזה את עברו ואת עתידו. דבר לא הצליח להסיט אותך מדרכך. רק חולשה קטנה אחת כרסמה בך ללא רחמים - האהבה: אהבתך לעם הנרדף הזה, אהבתך למולדת אבות, לארץ הנצח, אהבתך לילדיך, לביתך, אהבתך לשולמית שלך", המשיך ריבלין.

בהתייחסו למורשתו הפוליטית של שמיר, אמר ריבלין: "אהבותיך היו עקרונותיך ורק למענם היית מוכן להתפשר. לא חיפשת לעשות לביתך. גם התנועה או המפלגה לא עמדו בראש מעיניך. אם ראית שטובת המולדת דורשת ויתור - ויתרת", ציין יו"ר הכנסת. "חלקך בכינון ממלכתיות ישראלית, יישאר לנצח, חרוט בעט שמיר"

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ארונו של יצחק שמיר בכנסת, יולי 2012. דרור עינב
"חלקך בכינון ממלכתיות ישראלית, יישאר לנצח, חרוט בעט שמיר". ארון הקבורה של שמיר במשכן הכנסת/דרור עינב

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ספד גם הוא לשמיר. "הוא היה מנהיג שהיה יצוק מפלדה", אמר אולמרט לכלי התקשורת בכנסת. "הייתי בפגישות עם ראשי עולם, גם עם ראשי ממשלות אחרים, ואני בעצמי הייתי ראש ממשלה, אך מעולם לא ראיתי כושר עמידה, איפוק ויכולת להתעקש על דברים שהאמין שהם חשובים למדינה או לביטחונה, כמו של שמיר". לדבריו, "הוא לא היה שייך לפוליטיקה - הוא היה מדינאי.
היו לי ויכוחים איתו, עם אמונתו ועם דרכו, היו גם דברים שהוא טעה בהם, אך מי לא טועה. יצחק שמיר היה אדם ישר כסרגל".

השר לשעבר רפי איתן, דיבר על שמיר כאיש מוסד. "הוא היה מוכשר, ידע להיות גמיש ויצירתי בתכנון מבצעים, וגם לרכז מאמץ לגבי עצמו והכפופים לו. עבדתי איתו מספר שנים, לא באופן ישיר, אבל בנושאים משותפים, ונוצרה בינינו היכרות וחברות שנמשכה עד היום בו הוא איבד למעשה את יכולת החשיבה", אמר. "הוא היה איש אמיץ מאוד שהקדיש את חייו לביטחון ישראל, ציוני אמיתי, שלא עשה שום דבר אחר בחייו, אלא הקדיש עצמו לבניית המדינה ואחר כך לניהולה כפי שהוא ראה זאת".

בשל האירועים בכנסת, ישיבת המליאה שהייתה אמורה להתקיים היום התבטלה. כמו כן, נדחתה ישיבת המליאה המיוחדת להשבעת מבקר המדינה החדש, השופט יוסף שפירא. גם סיורים וביקורים שתוכננו לכנסת להיום בוטלו.

ראש הממשלה לשעבר הלך לעולמו בסוף השבוע בגיל 96. שמיר כיהן כראש הממשלה במשך כשש שנים לסירוגין, החל משנת 1983. כמו כן, הוא כיהן כיושב ראש הכנסת, כשר החוץ, כראש האופוזיציה, כמפקד הלח"י ומילא תפקידים שונים במוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully