וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: הקמת מרכז מורשת לזכרו של יצחק שמיר

פנחס וולף

2.7.2012 / 9:07

על פי ההצעה, אותה יזם ח"כ דני דנון, המדינה תממן מרכז להנצחת מורשתו של ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל שהלך לעולמו ביום שבת. "היה מאחרוני הנפילים שבנו את ישראל"

יומיים לאחר פטירתו של ראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל, יצחק שמיר, מגיעה יוזמת חקיקה - הקמת מרכז מורשת לזכרו. על פי הצעת החוק של ח"כ דני דנון (ליכוד), מרכז המורשת יוקם בדומה למרכז למורשת רבין ולמרכז למורשת בגין שהוקמו בשנים 1997 ו-1998 מכוח חוק מיוחד שחוקק לשם כך. "עלינו מוטלת החובה לשמור על מורשת שמיר חיה ונושמת", אמר דנון, "המרכז החדש יהווה מגדל-אור ערכי לכל אוהבי ארץ ישראל".

הצעת החוק, שתוגש השבוע, תועתק מהצעת החוק למרכז המורשת לבגין ורבין, ובכך תחייב הקמת מרכז מורשת שייבנה ויופעל על ידי המדינה. על פי ההצעה, המרכז יכיל את מאפייניו של שמיר, יספר את סיפור חייו וינחיל את ערכיו, עליהם נלחם גם כראש ממשלה, למען אמונתו בארץ ישראל השלמה ומורשתו לעידוד עלייה, בשל העובדה שבתקופתו כראש ממשלה החלה העלייה הגדולה מברית המועצות לישראל.

לדברי דנון, "שמיר היה מאחרוני הנפילים שבנו את מדינת ישראל. פעולותיו במסגרת ארגון הלח"י ומאבקיו למען הקמת מדינת ישראל ושמירה על ארץ ישראל השלמה, יישארו צרובים בתעודת הזהות הערכית של מדינת ישראל לנצח. המרכז החדש יצטרף לשורת מרכזים שנועדו לשמור על מורשתם של מנהיגים דגולים - בגין, רבין וכעת שמיר".

שמיר הלך לעולמו ביום שבת בגיל 96 לאחר שנים של מאבק במחלה קשה. מרבית חייו עברו עליו בשירות הציונות – כראש הלח"י, כבכיר במוסד, ובפוליטיקה - כיו"ר הכנסת, כשר החוץ וכראש הממשלה בין השנים 1983-1984 ומשנת 1986 עד 1992 ברציפות. הוא נחשב לראש ממשלה שמרני וקר רוח, שהיה מוכן לעשות הכל כדי לא למסור שטחים ולוותר על עמדותיו. הפעמיים היחידות בהן עמדותיו היו יוניות יחסית היו בהסכמתו לכינוסה של ועידת מדריד, אם כי גם בה הוא הציב דרישות נוקשות, ובהחלטתו להיענות לדרישה האמריקאית להבליג במלחמת המפרץ הראשונה, בשעה שסדאם חוסיין שיגר טילי סקאד לעבר מדינת ישראל.

עוד באותו נושא
"שמיר עמד בקשיים עצומים כדי להגן על מדינת ישראל"
נתניהו ספד ליצחק שמיר: "ביצר את ביטחון ישראל"
ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר הלך לעולמו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully