וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות טביעת נעל: הורשע רוצח תכשיטן באילת

רמי שני

1.7.2012 / 20:01

יוסף נחמיאס הורשע ברצח ארנון שלום סייג ב-2008, במהלך ניסיון שוד במרכז מסחרי באילת. בין הראיות שקשרו אותו לרצח, הוצגה גם טביעת נעלו על פנקס החשבוניות של הנרצח

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (ראשון) את יוסף נחמיאס ברצח של סוכן התכשיטים ארנון שלום סייג, לפני כארבע שנים בחנות באילת. נחמיאס הורשע על ידי הרכב בית המשפט המחוזי, שכלל את השופטים רוויטל יפה כץ, אריאל ואגו ויורם צלקובניק, גם בשוד ובגרימת חבלה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, ב-2008 הגיעו נחמיאס וחברו, רכובים על אופנוע, לחנות "תכשיטי פלס" במרכז המסחרי רזין באילת. נחמיאס, שהיה מוסווה בשפם וזקן וחמוש באקדח, נכנס לחנות ודרש מהמוכר שיפתח את הכספת. כשנוכח לראות שהיא ריקה, פנה לסוכן ודרש ממנו את מזוודת התכשיטים שהחזיק בידו, אשר הכילה תכשיטים בשווי של כ-80 אלף דולרים. סייג ניסה להתנגד לנחמיאס, ובמהלך המאבק נורו מספר יריות, שפגעו בו ובמוכר בחנות, איל קוזינסקי. סייג נהרג במקום וקוזינסקי נפצע באורח קשה. נחמיאס חבר אל שותפו, עלה על האופנוע והשניים נמלטו מהמקום.

תושב העיר העביר למשטרה את מזוודת התכשיטים

חקירת המשטרה החלה תוך קשיים רבים. עדויותיהם של אנשים שהבחינו בשודדים ובנעשה בחנות, כולל זו של קוזינסקי, לא סיפקו נתונים על הפרופילים של שני המעורבים במעשה. גם צילומים ממצלמות אבטחה המותקנות בסביבת החנות, לא הביאו ליצירת פרופיל ברור לשודדים. האופנוע עצמו נמצא שרוף בפתח בית לאחר מספר שעות, ובעצם בידי המשטרה לא היו כל ראיות להיאחז בהן.

רק לאחר מספר ימים, הגיעו ממצאים מהזירה, אך החשודים ניצלו את הזמן הזה כדי להיעלם מהעיר. בין הראיות שאספו השוטרים מזירת האירוע, נלקח מהחנות גם פנקס חשבוניות של סייג. למחרת הרצח, הגיע לתחנת המשטרה תושב העיר והביא עמו מזוודה: "אני חושב שזאת המזוודה שאותה החזיק סוכן התכשיטים שנרצח. שמעתי על השוד והרצח ברדיו ובטלוויזיה, וכשאספתי בקבוקים ריקים בפח אשפה, מצאתי את המזוודה הזאת", הוא סיפר לחוקרי המשטרה. החור שהיה באחת הצלעות של המזוודה, לא הותיר ספק כי אכן מדובר בתיק שאותו אחז הסוכן.

החוקרים בחנו את תכולת המכולה שבה נמצא התיק, ואז התברר כי שני השודדים זרקו אליה לא רק את המזוודה: "ישבתי כל העת ליד המכולה מהרגע שאותו אזרח הצביע לי עליה ועד הרגע שאנו בדקנו את המכולה. בתוך המכולה מצאנו מספר רב של פריטים שקושרים את הנאשם לאירוע", העיד החוקר איל מימון.

בין הממצאים, נמצאו בגדים ומצעים השייכים לשני השודדים, ואמצעים ששימשו אותם בזמן השוד. החוקרים הצליחו להגיע אל דירה שבה התגורר נחמיאס עם חברתו באילת והפיקו ממצאי DNA השייכים לו. בשקית אשפה, שבה היה ציוד השודדים במכולה, התגלו זוג נעלי נייקי שעל אחת מהן היו כתמי דם. במקביל, גילה אחד החוקרים טביעת נעל על פנקס החשבוניות של סוכן התכשיטים שלום סייג. מעבדה משטרתית קבעה נחרצות: הטביעה תואמת לסוליית הנעל שנמצאה בשקית. ממצא זה סגר כמעט באופן סופי את מעגל הראיות על החשוד, ובדיקת תמונתו נוכח עדותה של בעלת הדירה בה הוא התגורר, לא הותירה מקום לספק: האיש הוא יוסף נחמיאס.

הכחיש את החשדות נגדו

נחמיאס, כאמור, נעלם וקרוביו לא ידעו לספר היכן הוא נמצא. שותפו נתפס כבר, לאחר שהוא הורשע ברצח אחר. כמעט שנתיים עברו מהשוד הקטלני, והחוקרים היו קרובים להרים ידיים, עד שהודעה ממשטרת ירושלים, לפיה נחמיאס נראה סמוך לשכונת מאה שערים, החזירה להם את התקווה. הם איתרו אותו שם לבוש כחרדי, עצרו אותו והובילו אותו לחקירה.

נחמיאס הכחיש בתוקף את החשדות נגדו, אך לא היה לו אליבי למעשיו בשעת הרצח. הוא לא הכחיש כי היה באילת באותה תקופה, וציין כי ברח מהעיר נוכח חששו מהשוטרים מאחר שהשתמש בסמים. מעגל הראיות שהופק משרידי הרוק שלו על ציפית הכרית בבית חברתו, מזיעתו בכפפות ובכובע שחבש בעת השוד, מהדם שהיה על נעליו ומטביעת הרגל שהותיר על פנקס החשבוניות של קרבן הרצח, תאם היטב דגימות שנלקחו ממנו בעת החקירה. נחמיאס הוסיף להכחיש את החשדות, גם כשפרקליטות מחוז הדרום הגישה נגדו כתב אישום חמור, בו הוא הואשם ברצח, בשוד ובחבלה בנסיבות מחמירות. ניסיונותיו להסיר ממנו את ההאשמות לא צלחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully