וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בחו?‎רה: "נהג המונית אסף נוסעים ושילם בחייו"

רמי שני

17.6.2012 / 18:33

מהחקירה הראשונית עולה כי נהג המונית שהסיע את שני הנוסעים לא היה מעורב בסכסוך החמולות שהוביל לתקרית הירי, בה נהרג נוסע נוסף ונפצע אחר. המשטרה בודקת מספר כיוונים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: יותם בן-דוד)

אסף שני נוסעים, ושילם בחייו: נהג המונית שעל פי החשד נרצח בצהריים (ראשון) בצומת חו?‎רה בנגב, לא היה מעורב בסכסוך החמולות שהוביל לירי על מכוניתו. מחקירת המשטרה עולה כי הנהג, בשנות ה-60 לחייו, ככל הנראה נהרג רק כי הסיע שניים מבני אחת מהחמולות הבדואיות המעורבות בתקרית, מבלי שידע כלל על זהותם. באירוע נהרג גם אחד מנוסעי המונית, גבר בשנות ה-70 לחייו, ואחר, גם הוא באותו גיל, נפצע באורח בינוני עד קשה, כתוצאה מירי רובה M-16 של אחד מנוסעי רכב חולף.

שני הרוגים מירי על רכב חולף בצומת חורה, חברון, יוני 2012. דייב בוימוביץ'
ייתכן ושתי מכוניות היו מעורבות באירוע. זירת הרצח בצומת חורה, היום/דייב בוימוביץ'

החקירה המשטרתית מתמקדת כעת בשני מישורים: האופן בו בוצע הרצח והרקע שלו. מבדיקה ראשונית של האירוע, מעריכים במשטרה כי שני הנוסעים במונית היו במעקב של אנשי חמולה יריבה. כחודשיים קודם לכן, באותו צומת, נורו למוות שניים מבני שבט אבו סביית, והחוקרים לא שוללים את האפשרות כי אנשי חמולה זו מעורבים במעשה. ההערכה היא כי בעת שהמונית התקרבה לצומת והאטה, עקף אותה הרכב ממנו נורו היריות הקטלניות ומיד נמלט מהמקום. אפשרות נוספת היא כי באירוע היו מעורבות שתי מכוניות. על פי כיוון חקירה זה, אחת מהמכוניות נסעה לפני המונית וגרמה לה להאט ליד הצומת, ובעת שהנהג התכונן להיכנס אל מעגל התנועה, הגיעה מכיוון מנוגד או צדדי מכונית נוספת, שממנה נפתחה האש.

המשטרה הקימה מחסומים ופתחה בסריקות כדי לאתר את המעורבים בביצוע הירי, ובמקביל נעשים מאמצים במישור המודיעיני כדי לאתר חשודים במעשה. המאבקים בין החמולות אבו סביית ואבולקיאן, הקיימים על רקע סכסוך קרקעות ארוך שנים, הסבו כבר קרבנות רבים משני הצדדים. גורמים רבים ניסו להביא לסיום הסכסוך, אך ללא הצלחה.

"שלבים ראשונים של החקירה"

היום בצהריים הגיעו צוותים של מגן דוד אדום לצומת חו?‎רה וביצעו החייאה בנהג המונית ובאחד הנוסעים, שנורו בפלג גופם העליון, אך נאלצו לקבוע את מותם. הנוסע הנוסף, כאמור, נפצע באורח בינוני עד קשה ופונה על ידי לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הפרמדיק רועי חזי ממד"א סיפר על שאירע: "מותם של שניים מהם נקבע מיד, את השלישי פינינו לסורוקה כשהוא סובל מפציעה בחזה ומצבו בינוני עד קשה". לצומת הגיעו עשרות מתושבי היישוב חו?‎רה ששמעו את היריות, והוא נסגר לתנועה מכל הכיוונים.

מפקד משטרת הנגב, תת ניצב פרץ עמר, אמר כי "כוחות המשטרה הגיעו למקום במהירות כי תחנת משטרת העיירות נמצאת קרוב לצומת. אנחנו נמצאים בשלבים הראשונים של החקירה ובירור הכיוונים האפשריים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully