וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לטרור: 1,350 שנות מאסר למתכנן 54 פיגועים

1.7.2012 / 13:17

בית הדין הצבאי גזר 54 מאסרי עולם על איברהים חאמד, מי שהיה ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה, והיה אחראי בין היתר לפיגוע בקפה מומנט, למותם של עשרות ולפציעתם של מאות

בית הדין הצבאי בסאלם גזר היום (ראשון) 54 מאסרי עולם, המצטברים ל-1,350 שנה, על איברהים חאמד, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה המערבית בעבר. חאמד, בן 47, היה אחראי בין היתר לפיגועים בקפה מומנט ובקפיטריה של האוניברסיטה העברית, וכן לפיגועים קטלניים נוספים שהביאו למותם של עשרות אזרחים וחיילים, ולפציעתם של מאות.

בשבוע שעבר הרשיע בית הדין הצבאי את חאמד בגרימת מוות ב-46 פיגועים, להם היה אחראי ישירות, ובשותפות בתכנון וביצוע של עוד שמונה פיגועים קטלניים נוספים. היום, כאמור, גזר עליו בית הדין 54 מאסרי עולם. יצוין, כי שמו של חאמד עלה מצד חמאס במסגרת המשא ומתן לשחרור גלעד שליט, אולם מערכת הביטחון והדרג המדיני התנגדו בתוקף לשחרורו, גם במחיר של הורדת מספרם הכללי של האסירים ששוחררו בעסקה.

חאמד הוכתר על ידי שירות הביטחון הכללי כמבוקש מספר אחת בגדה בשל מעורבותו העמוקה בפיגועי טרור רצחניים. כלל יחידות צה"ל ויחידות העלית של משטרת ישראל ניהלו אחריו מצוד בין השנים 1998-2006, אך בסיוע של סייענים ויכולות הישרדות הצליח חאמד לחמוק כל פעם מחדש ממערכת הביטחון. המידע המודיעיני שנאסף על ידי השב"כ הדגיש בבירור כי הוא מתחפש לדמויות, ובעיקר לנשים, כדי להערים על הפלסטינים וקהילת המודיעין הישראלית. בשנת 2006 הצליח השב"כ לעלות על עקבותיו, ולאחר שכותר הוא הסגיר את עצמו כשהבין שהוא עלול למות בפעולה.

לפניות לכתב: amir.bohbot@walla.com

לקריאה נוספת
הטעות של עסקת שליט? "המשוחררים לעזה שבו לטרור"
משוחרר עסקת שליט מסביר: כך תבצעו פיגוע חטיפה
על הכוונת של צה"ל: משוחררי עסקת שליט בעיר יטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully