וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת שליט: "ישראל מסרבת לשחרר 7 אסירים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.12.2009 / 7:55

מקורות מערביים מסרו לעיתון "אל-חיאת" כי המחלוקת בין ישראל לחמאס עוסקת בשבעה אסירים שישראל אינה מוכנה לשחרר. בין האסירים הכבדים נמצאים מרוואן ברגותי, אחמד סעדאת, וחמישה רבי מרצחים מהזרוע הצבאית של חמאס

רויטרס

(צילום: שי מכלוף, רויטרס וערוץ 1, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות אילן שניג)

"ישראל הסכימה לשחרר 443 אסירים מתוך 450 האסירים ה'כבדים' ברשימה שהגיש לה חמאס" – כך דיווחו הבוקר (רביעי) מקורות דיפלומטיים מערביים לעיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון. המקורות דיווחו עוד כי ישראל דורשת לגרש לרצועת עזה או לחו"ל מאה מתוך 443 האסירים שהיא מוכנה לשחרר במסגרת עסקת שליט.

על פי הדיווח, שבעת האסירים שישראל מסרבת לשחרר במסגרת עסקת שליט הם: בכיר פתח מרוואן ברגותי, מזכ"ל החזית העממית אחמד סעדאת, ובכירי הזרוע הצבאית של חמאס איברהים חאמד, עבדאללה ברגותי, עבאס א-סייד, ג'מאל אבו אל-הייג'א וחסן סלאמה.

מקורות ברצועת עזה גילו לעיתון כי המתווך הגרמני הגיע אתמול אחר הצהריים לעיר עזה על מנת להיפגש עם בכירים בחמאס ולהעביר להם את התשובה הישראלית למתווה העסקה. המקורות העריכו כי חמאס ישיב בחיוב על ההצעה אם ישראל תסכים לשחרר את כל 450 האסירים, אפילו אם חלקם יגורש לחו"ל או לעזה.

סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק, סרב לומר לעיתון מה עמדת חמאס בנוגע לגירוש האסירים אך הבהיר: "לא נסרב לכך ולא נקבל זאת. זהו חלק מתהליך המשא ומתן, יש פרטים שצריך לדון בהם". הוא אישר כי הושגה "התקדמות חסרת תקדים" במשא ומתן לגיבוש עסקת שליט, "אולם היא עדיין אינה מספיקה לגיבוש עסקה בשל חילוקי הדעות בממסד הביטחוני בישראל".

פגישה מכרעת

אמש דיווח אתר האינטרנט "א-ריסאלה" המזוהה עם ארגון חמאס כי הלילה צפויה הייתה להיערך ברצועת עזה "פגישה מכרעת" בין משלחת גרמנית לבין מספר בכירי חמאס האמונים על המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט . מקורות המוגדרים "מהימנים" העריכו בשיחה עם האתר כי הפגישה צפויה לארוך זמן רב והנהגת חמאס צפויה למסור במהלכה את עמדתה הסופית והמכרעת בנוגע לעסקה.

בתוך כך, דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי הכחיש אמש את הדיווחים לפיהם מצרים מעוניינת לדחות את עסקת שליט מחשש להתחזקות חמאס כתוצאה מביצועה. זכי אמר עוד כי "על כל צד לקבל החלטה, אם ברצונו לגבש עסקה". הוא הבהיר כי מצרים פועלת במרץ למען השגת עסקה וכי בכוונתה להמשיך ולהשקיע כל מאמץ לשם כך.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully