וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הכוונת של צה"ל: משוחררי עסקת שליט בעיר יטא

ניר יהב

11.3.2012 / 16:25

מקורות פלסטינים דיווחו כי הכוחות הגיעו לעיר שליד חברון, ופשטו ב"ברבריות" על כמה בתי אסירים ששוחררו בעסקת שליט. לדבריהם, הם חילקו להם זימונים לשיחה בשב"כ

כוחות צה"ל פשטו הלילה (ראשון) על העיר יטא, הסמוכה לחברון, וחילקו לכמה אסירים ששוחררו בעסקת שליט זימונים לשיחה עם אנשי שירות הביטחון הכללי. מקורות פלסטינים דיווחו כי האסירים שזומנו לשיחה הם דיאב אבו קביטה, עות'מאן אבו עראם ופואזה נואג'עה.

לטענת המקורות, הכוחות הישראלים פשטו על בתיהם של אותם אסירים "בצורה ברברית ותוקפנית ועשו שימוש בכלבים תוך שהם מפחידים את הילדים". עוד טענו, כי החיילים איימו על האסירים המשוחררים שאם לא יגיעו לשיחה, הם ייעצרו.

במקביל, דיווחו גורמים בעיר כי חיילי צה"ל פשטו על ביתו של האסיר מוחמד ראשד בן ה-16, שנעצר לפני כמה ימים בפעילות צה"ל בעיר. אביו של ראשד סיפר כי חיילי צה"ל נהגו בברוטליות במשפחתו ועשו שימוש בכלבי תקיפה בעת שעשו חיפוש בבית. עוד טען האב כי החיילים ניסו להכות את סבתו של ראשד. "החיילים היכו אותי נמרצות בפני כל בני משפחתי. הם נתנו לי ולבני תאמר זימון לשיחה עם שירות הביטחון הכללי ליום שלישי הקרוב", הוסיף.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במקרים המתוארים צה"ל ביצע פעילות לילית שגרתית , במהלכה לא נרשמו אירועים חריגים". גורמים בצה"ל מסרו כי חלוקת הזימונים ניתנת על מנת לתת הזדמנות להגיע למעצר במקום שייכנסו כוחות ויעצרו אותם. הכלבים הם כלבים מאומנים לפעילות כזו ועל כן השתמשו בהם. כשהגיעו החיילים לבצע המעצר הם נתנו לסבתא כיסא שתוכל לשבת ולא התנהגו בברוטליות וכי אף חייל לא הכה.

בשבוע שעבר: חייל נדקר ביטא, חשוד נורה למוות

ביום חמישי האחרון דקר פלסטיני לוחם מחטיבת כפיר במהלך פעילות מבצעית ביטא, ופצע אותו באורח בינוני. הלוחם, שהיה חלק מכוח שפעל באזור, ירה בפלסטיני החשוד בדקירה והרג אותו. האירוע החל כאשר במהלך פעילות לאיתור פלסטינים החשודים בפעילות טרור, החיילים כיתרו את אחד הבתים בעיר. אדם שהיה בבית זינק לעבר אחד החיילים, וניסה לשסף את גרונו בסכין. החייל ירה בו למוות ופלסטיני נוסף שהיה במקום נורה ונפצע קשה.

מקורות פלסטינים דיווחו כי האירוע החל אחרי שתושבי העיר ניסו למנוע מהחיילים לעצור את חאלד מחאמרה, פלסטיני ששוחרר בעסקת שליט. דובר צה"ל, תת-אלוף יואב מרדכי ציין כי מחאמרה היה חשוד בהעברות כספים והברחות עבור הקמת תשתיות טרור בשטחים.

עוד בנושא
חייל נדקר בדרום הר חברון, חשוד נורה למוות
חיסול כפול ברצועה, ועדות ההתנגדות מגיבות בירי רקטות

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully