וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משוחרר עסקת שליט מסביר: כך תבצעו פיגוע חטיפה

17.4.2012 / 16:11

השב"כ תפס כרטיס זיכרון ששלח פעיל חמאס, עומר אבו סנינה, בו העביר הוראות מפורטות כיצד לחטוף ישראלי. "אם מדובר באדם חי, עדיף להסתיר אותו בבית, בחווה חקלאית או בעבודה"

שירות הביטחון הכללי חשף לאחרונה נסיונות של פעיל חמאס מחברון, שגורש לרצועת עזה במסגרת עסקת שליט, לגייס פעילים ביהודה ושומרון לצורך ביצוע פיגוע חטיפה כדי לשחרר אסירים הכלואים בבתי הכלא בישראל. יצויין כי במערכת הביטחון ערים לנסיונות של ארגוני טרור לחטוף חיילים ואזרחים כדי לשחרר אסירים מבתי הכלא, וחיילי צה"ל מתודרכים בהתאם.

הפלסטיני ששוחרר בעסקה, עומר אבו סנינה, היה פעיל פתח, וכאשר היה כלוא בישראל בגין מעשה רצח, עבר לשורות החמאס. מחקירת השב"כ עולה כי הוא שלח למשפחתו ביהודה ושומרון כרטיס זיכרון שכלל הנחיות מפורטות כדי לממש את פיגוע החטיפה.

"יש להודיע לנו על הפיגוע רק לאחר ביצועו ובקידוד בלבד"

הכרטיס נתפס על ידי השב"כ, וחושף את ההנחיות שהעביר. "יש להימנע מהסתרת החטוף במקומות שוממים, מערות או חורשות, אלא אם כן מדובר בגופה או בראשו של האדם החטוף. אם מדובר באדם חי שיש צורך להגיע אליו אחת לשבוע לפחות לצורך הבאת אוכל ושתייה, עדיף להסתיר אותו בבית, בחווה חקלאית או במקום עבודה", כתב אבו סנינה.

"יש לנסות להשיג משאבים, נשק וחומרי נפץ. ניתן להשיג אמצעי לחימה מהאויב (צה"ל) גם אם תאלץ לעשות שימוש בנשק קר בתחילה", תיאר אבו סנינה. "בשלב הראשון צריך להתמקד בהקמת חוליה על פי ההנחיות, וציוד האנשים בכל מה שדרוש בתירגולם בביצוע פיגועים לא מסובכים".

על הקשר לחמאס נכתב בהנחיות: "יש להודיע לנו על הפיגוע רק לאחר ביצועו ובקידוד בלבד. אין לדבר בגלוי ואין למסור פרטים אלא רק במהלך פגישה פנים אל פנים. ההכרזה על הפיגוע תעשה על ידינו באמצעות המועצה הצבאית העליונה".

עוד בנושא
על הכוונת של צה"ל: משוחררי עסקת שליט בעיר יטא
לראשונה: נעצר משוחרר בעסקת שליט ששב לטרור
"חשש גובר מחטיפה על ידי משוחררי עסקת שליט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully