וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נעצר משוחרר בעסקת שליט ששב לטרור

יהושע בריינר

31.1.2012 / 15:02

צה"ל ממשיך לעקוב אחר משוחררי העסקה, ועצר את אלשראונה איימן סלאמה הנחשב כמחבל עם "דם על הידיים", הואשם בין היתר במעורבות בניסיון פיגוע בבאר שבע ונכלא עד ל-2040

לראשונה מאז עסקת שליט צה"ל עצר הלילה (שלישי) את אחד האסירים ששוחררו בעסקה לשטחי יהודה ושומרון ונחשב למחבל עם "דם על הידיים". כוח של חטיבת גולני עצר את אלשראונה איימן סלאמה מהכפר דורא, שהיה חבר בחמאס, בחשד למעורבות בפעילות טרור כנגד ישראלים לאחר ששב להיות חבר בארגון.

סלאמה, הורשע בניסיון לרצח, בין השאר על מעורבותו בניסיון לבצע פיגוע תופת בבאר שבע ושורה של פיגועים כנגד כוחות צה"ל, חברות בארגון טרור, ייצור פצצה ומתן מקלט. הוא נשפט למאסר עד שנת 2040, לאחר שנעצר במאי 2002 ושוחרר במסגרת השלב הראשון של העסקה. יחד עם זאת, טרם התבררה הסיבה שהביאה למעצרו.

המשוחררים לסוריה שבו לעסוק בטרור

סלאמה היה חבר בחוליית חמאס שניסתה לחטוף חייל צה"ל בצומת נחשון בשנת 2002. באירוע עליו הורשע בניסיון פיגוע, הגיע סלאמה עם פלסטיני נוסף כשברשותם מטען חבלה לבאר שבע ולאחר שחשד כי נהג המונית שהסיע אותם מתקשר למשטרה, הוא נמלט מהמקום עם חברו, אך קודם לכן הספיק להפעיל את מטען החבלה ברחוב העצמאות בעיר וגרם לפציעתם של 17 בני אדם באורח קל. כעבור כמה מאות מטרים הוא נתפס על ידי אזרחים שהיו במקום. "הפיגועים הרבים בהם היה מעורב סלאמה מלמדים על שאיפתו לגרום למותם של ישראלים ללא אבחנה, נשים גברים וטף", נכתב בגזר דינו בבית המשפט הצבאי, ואילו במשפטו לא הביע סלאמה חרטה על מעשיו.

בתוך כך, בצה"ל ממשיכים לעקוב אחר כלל משוחררי עסקת שליט, ולמעט סלאמה, נראה כי מרבית מאלה ששוחררו לשטחי הגדה לא שבו למה שמוגדר על ידם כ"דרך ההתנגדות". רק באחרונה התבטא קצין בכיר בפיקוד מרכז ואמר כי בצה"ל ובשב"כ לא מזהים כי מי מהאסירים חזר לפעילות טרור, אולם הדגיש כי מערכת הביטחון עוקבת אחרי כלל משוחררי העסקה. בניגוד לכך, בצה"ל מזהים כי חלק ממשוחררי העסקה שגורשו לסוריה שבו לעסוק בטרור ואף מנסים להפעיל פיגועים כנגד ישראלים, בעיקר באזור יהודה ושומרון.

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר בוחבוט

עוד באותו נושא:
עסקת שליט: חמאס פרסם שמותיהם של 456 אסירים שישוחררו
הושלמה עסקת שליט: 550 אסירים שוחררו משטח ישראל
המדינה תקשיח עמדותיה למשא ומתן על חטופים?
"חשש גובר מחטיפה על ידי משוחררי עסקת שליט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully