וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

חייל וחברתו טבעו למוות באשדוד, מורסי הושבע לנשיא "האזרחי הראשון" במצרים, חולדאי ביקש להפנות את האש לבירה ובארה"ב נקבע מועד לתרגיל האווירי עם ישראל, הגדול אי פעם

השבת נכנסה בסימן מהפכות עממיות: מוחמד מורסי, נציג האחים המוסלמים שנשבע לנשיאות במצרים, הגיע לכיכר שהחלה את המהפכה. מורסי נאם בפני עשרות אלפי בני אדם בכיכר תחריר בקהיר והבטיח להמונים שימשיך בקו של המהפכה ולא ייתן למועצה הצבאית להשתלט עליה.

וכאן, בארץ, תגובה למהפכה קצת אחרת: ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, השיב אש לפעילי המחאה החברתית על ההאשמות נגדו. בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 2 אמר חולדאי כי מעצרה האלים של דפני ליף בשבוע שעבר, שהביא את פעילי המחאה להפנות את זעמם גם כנגד העירייה בראשותו, אינו מוצדק. "לפי דעתי זו טעות. כמו שרבין אמר: 'האלימות מכרסמת ביסודות הדמוקרטיה', ושני הצדדים צריכים להימנע מאלימות".

רון חולדאי בהפגנת מחאה על האלימות כנגד פעילי המחאה החברתית בימים האחרונים, יוני 2012. יותם רונן
"אני איש מפלגת העבודה, לא איש הקפיטליזם החזירי". חולדאי/יותם רונן

חולדאי קרא למפגינים להפנות את זעמם לכתובת אחרת. "הכתובת היא ירושלים, לא עיריית תל אביב. אני לא אחראי על שכר הבכירים במשק או על המסים. הייתי שמח לעלות בעצמי לירושלים. אני רוצה להעביר את המחאה לשם, אבל אני אחראי על הסדר הציבורי בתל אביב, לכן אני פונה למנהיגי המחאה ואומר להם – אני איש מפלגת העבודה, אני לא איש הקפיטליזם החזירי הזה".

בינתיים, מעבר לים, הודיע ראש המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי, כי חצי שנה לאחר שנדחה - תרגיל ההגנה האווירי המשותף עם ישראל, הגדול אי פעם, שתוכנן להיערך באביב - ייערך "באזור אוקטובר-נובמבר". "קבענו אותו מחדש לאזור החודשים אוקטובר-נובמבר", אמר דמפסי, "אני לא בטוח מה הייתה ההחלטה הסופית, אבל אנחנו מצפים שזה יתממש באזור הזמן הזה".

חייל וחברתו טבע למוות באשדוד

כמו כן, החופש הגדול, שהתחיל בסוף השבוע באופן רשמי, נפתח בטרגדיה: בשבת בלילה טבעו למוות בחוף המצודה באשדוד זוג צעיר, יבגני בסקביץ', חייל בן 19, טבע עם חברתו בת ה-16, במהלך מסיבת יום הולדת שערכו חבריהם על החוף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יבגני בסקביץ', שטבע למוות עם חברתו מול חופי אשדוד. שי מכלוף
"לד טוב שכולם אהבו אותו". בסקביץ'/שי מכלוף

כפי הנראה, במהלך המסיבה שתו הנערים משקאות אלכוהוליים. מלבד השניים, נסחפו שניים מחבריהם שניסו לחלצם, בני 17 ו-21, אל הים בחוף המצודה באשדוד, והם פונו במצב קל לבית החולים ברזילי באשקלון.

"יבגני היה ילד טוב שכולם אהבו אותו. היו לו הרבה חברים שאהבו אותו מאוד", סיפר היום בדמעות אביו, מיכאל. "הוא שירת באגף הלוגיסטיקה במודיעין שדה ויצא לחופש. בלילה הוא הלך ליום הולדת של חבר שלו. עוד לא סיפרו לי בדיוק מה קרה שם, אבל אני יודע שהוא שחה ונסחף במים".

טרגדיה נוספת אירעה היום בצפון הארץ, שם ירי מרכב חולף הרג גבר בן 55 נהרג ופצע שניים נוספים נפצעו באורח קשה בתקרית ירי שאירעה סמוך לכנסייה הלטינית ביפיע.

בעקבות הירי, שעל פי המשטרה בוצע מרכב חולף בכפר, נפצעו השלושה באורח קשה ופונו לבית החולים האנגלי בנצרת הסמוכה. מאוחר יותר מת אחד מהם מפצעיו בבית החולים, ומצבם של השניים הנוספים מוגדר כעת בינוני עד קשה.

מורסי הושבע: "הנשיא הראשון שנבחר בצורה חופשית"

בצהריים נרשמה היסטוריה במצרים, כשהנשיא הנבחר, ד"ר מוחמד מורסי, הושבע לתפקידו בבית הדין לחוקה בקהיר, בטקס פרטי, שנערך באיחור של שעה. מורסי אמונים לאומה המצרית, באירוע שהוכתר ביומון המצרי "גומהוריה", שעד לשנה שעברה שימש שופר לנשיא המודח חוסני מובארק, באירוע ש"מסמל לידה של אומה אזרחית".

חברי המועצה שהשביעו אותו אמרו כי מדובר ב"יום נהדר לאומה". לדברי השופט שהשביע אותו, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית במצרים, פרוק סולטאן, "הדמוקרטיה המצרית חוזה היום בנשיא הראשון שנבחר בצורה חופשית". מאוחר יותר, מורסי צפוי לשאת נאום באוניברסיטה בקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully