וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולדאי לפעילי המחאה: הכתובת היא ירושלים ולא תל אביב

ראש עיריית תל אביב הפך למושא זעם עבור מפגיני המחאה החברתית, אך הוא מבקש להבהיר: אני בעדכם. חולדאי פונה לפעילי המחאה וקורא להם להפנותה למקום הראוי - הכנסת

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, משיב אש לפעילי המחאה החברתית. בראיון ל"אולפן שישי" בערוץ 2 אמר אמש (שישי) חולדאי כי מעצרה האלים של דפני ליף בשבוע שעבר, שהביא את פעילי המחאה להפנות את זעמם גם כנגד העירייה בראשותו, אינו מוצדק. "לפי דעתי זו טעות. כמו שרבין אמר: 'האלימות מכרסמת ביסודות הדמוקרטיה', ושני הצדדים צריכים להימנע מאלימות".

רון חולדאי בהפגנת מחאה על האלימות כנגד פעילי המחאה החברתית בימים האחרונים, יוני 2012. יותם רונן
"האלימות מכרסמת ביסודות הדמוקרטיה". חולדאי עוזב את ישיבת המועצה שפוצצה, השבוע/יותם רונן

חולדאי קרא למפגינים להפנות את זעמם לכתובת אחרת. "הכתובת היא ירושלים, לא עיריית תל אביב. אני לא אחראי על שכר הבכירים במשק או על המיסים. הייתי שמח לעלות בעצמי לירושלים. אני רוצה להעביר את המחאה לשם, אבל אני אחראי על הסדר הציבורי בתל אביב, לכן אני פונה למנהיגי המחאה ואומר להם – אני איש מפלגת העבודה, אני לא איש הקפיטליזם החזירי הזה".

הוא הוסיף כי "אם ראש הממשלה היה מדבר איתי – הייתי מדבר איתו על הפערים. רק אנשי מעמד הביניים נותנים ורק הם נושאים בעול המילואים ובנטל המסים ובמחירי המים והחשמל הגבוהים". המחאה מוצדקת, הדגיש ראש העירייה, אך גינה כל אפשרות של אלימות. "אם הם יקימו אלימות – לא נצטרף אליהם".

"כל המחאות צריכות להתקיים"

חולדאי ציין כי היה בחו"ל בעת המעצר האלים אך אמר שקרא ועודו קורא לפעילי המחאה להציג בפניו סרטונים בהם נראים פקחי העיר משתמשים באלימות נגד מפגינים. לצד זאת הדגיש כי "במשך שנים אני מאשר הפגנות. כל המחאות צריכות להתקיים, וגם היום היו מחאות חברתיות והפגנות בכל תל אביב. אבל בזמן האחרון קבוצה קטנה של אנשים מנסה לעורר את הרחוב ואת המאבקים הפנימיים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פעילי המחאה החברתית עורכים לילה שחור בתל אביב. דרור עינב
"לא מאפשר להקים שוב אוהלים בשדרה". מפגינים במהלך צעדת "לילה שחור" אתמול/דרור עינב

לגבי הסירוב להקים מחדש את האוהלים בשדרות רוטשילד בעיר אמר חולדאי כי הודיע מראש שהדבר לא יקרה. "אני מאפשר להם לעשות אוהלים במקום אחר. בשנה שעברה, אחרי שהקמנו את האוהלים, פנו אלי תושבי שדרות רוטשילד שסבלו מהלכלוך ואמרו לי 'לא עוד'. הם פחדו לדבר כתוצאה מהלחץ הציבורי והתקשורתי". הוא הוסיף כי גם בימי האוהלים הראשונים בשדרות רוטשילד נהגו כלפיו פעילים באלימות.
"אני מקווה שהסדר הציבורי והשכל הישר יגברו, וכולם יבינו שתל אביב היא לא העיקר. הבעיות נמצאות בבאר שבע, בשדרות, בשלומי וגם בעזה".

שלשום, במהלך אירועי הלילה הלבן בתל אביב החלו פעילים חברתיים בצעדה במסגרת אירועי המחאה "לילה שחור". הם צעדו מכיכר הבימה, שם החלה גם ההפגנה במוצאי השבת האחרונה, לכיוון דרום העיר כשהם לבושים בבגדים שחורים. בנוסף להחרמת אירועי הלילה הלבן, במוצאי השבת תתקיים צעדת מחאה נוספת שתצא שוב מכיכר הבימה לעבר רחבת מוזיאון תל אביב בשדרות שאול המלך בעיר. בכינוס ינאם בין השאר ניצב בדימוס זאב אבן-חן ששכל את בתו טופז אבן-חן קליין באסון הכרמל.

(עדכון ראשון: 21:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully