וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרמות, צעדות והפגנות - סוף שבוע של מחאה

פעילים מקיימים אירועים אלטרנטיביים ל"לילה הלבן" בתל אביב שמקיימת העירייה הערב. ביום שבת צפויה להתקיים הפגנה נוספת בכיכר הבימה בקריאה "להחזיר את מדינת הרווחה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

לאחר שמעצרה של דפני ליף בשבוע שעבר עורר מחדש את המחאה החברתית, מתכננים המפגינים לקיים בסוף השבוע הזה לפחות שתי הפגנות בתל אביב – אירועי מחאה נגד הלילה הלבן והפגנה במוצאי השבת בכיכר הבימה בעיר. אמש (חמישי) החלו פעילים חברתיים בצעדה במסגרת אירועי "לילה שחור" - מחאה נגד "הלילה הלבן" שמארגנת עיריית תל אביב. המפגינים צעדו מכיכר הבימה, שם החלה גם ההפגנה האלימה במוצאי השבת האחרונה, לכיוון דרום העיר כשהם לבושים בגדים שחורים. בדרכם עברו המפגינים בשורת אירועים אלטרנטיביים לאלו המקיימת העירייה. עשרות גופים ואמנים כבר הודיעו על ביטול השתתפותם בלילה הלבן על רקע האלימות שהפגינה המשטרה לדבריהם בהפגנה בשבוע שעבר.

הלילה הלבן - הלילה השחור: כותרות אחרונות
המחאה, האירועים הממסדיים והאלטרנטיבות
לילה לבן: עוד גלריות מחרימות, ולצידן קמה תערוכת-נגד

"אירועי 'לילה שחור' 2012 מציבים תמרור אזהרה בפני נבחרי ציבור ששכחו את מי הם משרתים ומי מחזיק בגורלם הפוליטי", נמסר ממארגני האירוע, "לכן בערב זה יהיו פנינו מועדות לעבר החצר האחורית של תל אביב, אל דרום העיר, שממצוקותיה מתעלמת עיריית תל אביב בצורה גורפת. בדרך נאסוף משדרות רוטשילד את אלה שבחרו להגיע לחגיגות המזויפות של 'לילה לבן', ונחבור לאירועים האלטרנטיביים".

לטענת המארגנים, חגיגות "לילה לבן" נצבעות השנה "בשחור קודר" – זאת לדבריהם, על רקע האלימות הברוטלית שהופעלה נגד המחאה החברתית בסוף השבוע האחרון בתל אביב, והניסיון לדכא אותה בכוח. "ראש עיריית תל אביב חולדאי חבר לראש הממשלה נתניהו ולטייקונים כדי להשתיק את דורשי הצדק החברתי, והוא מתחיל לשלם על כך", נמסר.

לילה שחור בתל אביב. דרור עינב
פעילים חברתיים לקראת צעדת "לילה שחור" בשדרות רוטשילד/דרור עינב

מעיריית תל-אביב-יפו נמסר בתגובה כי היא "מאפשרת שימוש במרחב הציבורי לצורך קיום הפגנות ורואה במחאה החברתית אקט לגיטימי וצודק". עם זאת מסרו מהעירייה כי "המרחב הציבורי נועד לשימוש כלל הציבור והעירייה אמונה על עריכת איזון בין הזכות למחאה לבין שמירת הסדר הציבורי ודאגה לצרכי תושביה". עוד נמסר כי "בלילה הלבן מתקיימים מאות אירועים כסדרם. 'לילה לבן' מאגד בתוכו מאות אירועי תרבות, ובמסגרתו ניתן לצפות חינם בהופעות של בכירי האמנים בישראל, שבימים כתיקונם עלות כרטיס להופעתם עומד על מאות שקלים. העירייה מקווה שהלילה הלבן יהיה לילה של תרבות ומוסיקה לכל המבקרים בו".

במסגרת האירועים הערב יסגרו המתחמים הבאים לתנועת כלי רכב בין השעות 21:00 ל-5:00: שדרות רוטשילד - בין הרצל למרמורק; אלנבי- בין כיכר המושבות לכל אורכו עד הרברט סמואל; הרברט סמואל ונמל ת"א - בין אבן גבירול (רוקח) ועד שדרות ירושלים; חוף הצוק- בין נמיר, יוניצמן ועד רחוב 2040 ולוי אשכול. במקביל יסגרו גם רחובות מקבילים שמובילים לרחובות האלו. כמו כן, לא תותר חניית כלי רכב ברחובות הנ"ל החל משעה 20:00, רכב חונה ייגרר. מהשעה 18:00 נחסמו הרחובות יהודה מרגוזה ועולי ציון וכל הרחובות המובילים לצירים אלו. משעה 21:00 יחסם רחוב שדרות ירושלים לכיוון צפון בקטע שבין בן צבי ועד טיילת ת"א.

פעילי המחאה החברתית עורכים לילה שחור בתל אביב. דרור עינב
מפגינים מוחים נגד אירועי הלילה הלבן, הלילה/דרור עינב

בנוסף להחרמת אירועי הלילה הלבן, במוצאי השבת תתקיים צעדת מחאה נוספת שתצא שוב מכיכר הבימה לעבר רחבת מוזיאון תל אביב בשדרות שאול המלך בעיר. בכינוס ינאם בין השאר ניצב בדימוס זאב אבן-חן ששכל את בתו טופז אבן-חן קליין באסון הכרמל.

המחאה החברתית - כותרות אחרונות
מסימני הקיץ? מאהל מחאה חברתית הוקם בתל אביב
המפכ"ל: "מחאה? מסכת מתוכננת של הפרת חוק"
הפגנת המחאה החברתית: חלונות סניפי בנקים נופצו
מפקד המחוז על פיזור ההפגנות: "אין פטנט אחר"
דפני ליף נעצרה בניסיון לחדש המחאה ברוטשילד

"יש לנו ממשלה ושר אוצר יהיר, מתנשא ואטום שאינם מחויבים לביטחון האזרחים, אלא רק לביטחון הכיסאות שלהם", אמר היום אבן-חן, "הם לא מחויבים לאף הבטחה חברתית שלהם ואם משהו לא יעצור אותם הם ימוטטו את החברה הישראלית. לכן נעניתי לתנועות המחאה, אני חייל של המחאה החברתית". אבן-חן קרא למנהיגי המחאה להתאחד כדי להיאבק בממשלה ש"מתנהגת כמו עריצות הרוב ולא שלטון הרוב".

מארגני ההפגנה קראו לציבור להגיע לאירוע שכן המדינה נמצאת לדבריהם ב"נקודת מפנה" והמטרה שלהם היא להחזיר את מדינת הרווחה. העם לוקח את האחריות על גורלו וחוזר לרחובות. בשבת הקרובה הפגנה בתל אביב, נשוב לרחובות ולא נוותר, מדינת ישראל תשוב לתושבים"

(עדכון אחרון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully