וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה ראשונית: השריפות בירושלים - בשל הצתות

26.6.2012 / 16:26

בכיבוי אש מעריכים כי שריפות הענק שמשתוללות בשעות האחרונות באזור ירושלים לא נוצרו במקרה, וכי יד מכוונת היא זו שגרמה להן. תחקיר וואלה! חדשות חשף גל הצתות באזור הבירה

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד)

מזג האוויר או יד מכוונת? בכיבוי אש העריכו בצהריים (שלישי) כי שריפות הענק שעדיין משתוללות בירושלים פרצו כתוצאה מהצתות מכוונות. עם זאת, הדגישו בכוחות הכיבוי, כי מדובר בהערכה ראשונית בלבד וכי טרם ידוע הגורם הוודאי לשריפה.

שריפה בצומת מוצא בירושלים , יוני 2012. חדשות 24
אזור השריפות, היום/חדשות 24

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע לחפ"ק שהוקם במקום ואמר כי "נשארו כמה נקודות באזור רמת מוצא לכן כביש 1 סגור. אנחנו בשעה הקרובה, אם לא יהיו התפתחויות, האירוע יסתיים. האירוע התחיל במספר מוקדים. הפיקוד כולו נמצא כאן בעקבות הלקחים מהכרמל". אהרונוביץ' הוסיף כי "אם צריך לפנות אנשים ניתן הוראה לפינוי. חיי אדם קודמים לחיי עצים. כרגע יש שליטה, כמובן צריך לשמור על המוקדים שלא יתפתחו".

מתחילת חודש יוני ועד אמצע החודש, תועדו באזור ירושלים כ-3,000 אירועי שריפה, בהם 284 שריפות קוצים. לדברי הכבאים, מעל למחצית מהן היו הצתות בזדון. לשם השוואה, במהלך כל חודש מאי תועדו 2,200 אירועים, לעומת הממוצע השנתי, העומד על 8,000. מדובר בעלייה יחסית של 36% לפחות. לדברי דובר שירותי הכיבוי, אסף אברס, "בחלק גדול מהאירועים נמצאו במוקדי השריפה שרידים של כלי הצתה של ממש - קופסאות גפרורים, צמיגים בוערים ומכלי דלק".

גורמים המעורים בנושא אמרו בשבוע שעבר לוואלה! חדשות כי מדובר "בהתארגנויות של פלסטינים תושבי העיר", לטענתם, על רקע חבלני: "למרות שישנן גם שריפות שנגרמות עקב חוסר זהירות או מעשי קונדס, התופעה שאנו רואים כאן היא תופעה מאורגנת. יוצאים מספר צעירים, משכונות במזרח העיר כשהם מצוידים בכלי בעירה ומציתים מספר רב של מוקדים באותו תא שטח תוך זמן קצר. בורחים, ולמחרת מציתים במקום אחר. אנו מתמודדים עם תופעה כזו כל שנה, עם בוא הקיץ, אך לא בהיקף הזה".

שריפות בירושלים - כותרות אחרונות
השריפה מתפשטת לעבר מבשרת ציון, החל פינוי תושבים
תושבים מאזור השריפות: "מפחיד, לא יודעים מה יהיה"
השריפות בירושלים: כבישים חסומים ועומסים כבדים באזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully