וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דיפלומט סורי בכיר העביר מידע ביטחוני לישראל"

הדיפלומט הסורי העביר, על פי ערוץ 10, מידע על "העברות נשק מתוחכמות" מאירן לסוריה לגורם ביניים יהודי. אותו גורם העביר ככל הנראה את המידע לשר בממשלה ולחבר כנסת

האם דיפלומט סורי בכיר מצוי בקשרי מודיעין עם ישראל? ערוץ 10 חשף הערב (חמישי) כי דיפלומט סורי שפעיל במשטרו של הנשיא בשאר אסד החל לשתף פעולה עם ישראל דרך גורם יהודי. אותו גורם העביר בימים האחרונים את המידע שקיבל מהדיפלומט הסורי לשר מכהן בממשלה ולחבר כנסת בעל עבר ביטחוני.

בין היתר, שוגר מידע על העברות נשק מתוחכמות מאירן לסוריה, בנתיבים ימיים ויבשתיים. הדיפלומט הסורי מחכה, על פי הפרסום, שישראל תיצור עמו קשר לצורך העברת מידע נוסף.

ספינת מלחמה אירנית עוברת בתעלת סואץ בדרכה חזרה לים סוף, לאחר שעגנה במשך כמה ימים בנמל טרטוס, סוריה, 21 בפברואר 2012. רויטרס
ספינת מלחמה אירנית שענגה בנמל טרטוס בסוריה בפברואר/רויטרס

בתחילת החודש מתחה ארצות הברית ביקורת על רוסיה, אשר על פי דיווחים העבירה ספינת נשק לסוריה, וכינתה את המעשה "ראוי לגינוי". "מובן שזה מדאיג ביותר שהמשטר הסורי ממשיך להשתמש בכוח קטלני נגד אזרחים", אמרה שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סוזן רייס, לעיתונאים. "טכנית, כמובן, לא מדובר בהפרה של החוק הבינלאומי מאחר שלא קיים אמברגו נשק, אולם זה ראוי לגינוי שהנשק ימשיך לזרום למשטר המשתמש בכוח כה נורא וחסר פרופורציה נגד עמו".

גורמים מערביים אישרו את דבר העברת הנשק, אשר דווחה לראשונה מפי פעילים במדינה. לדבריהם, הספינה עגנה בנמל טרטוס שבמערב סוריה, ונשאה על סיפונה מצבור של כלי נשק כבדים שיועדו למשטרו של הנשיא בשאר אסד, אם כי לא ברור באילו כלי נשק בדיוק מדובר. דובר מטעם המשלחת הרוסית לאו"ם מסר כי הוא יבדוק את הנושא.

סעדיה חמיד, מארגון זכויות אדם מקומי, סיפר כי ארגונו עקב אחר תנועות הספינה במשך שבוע, וגילה "חלון זמן ב-26 במאי שבו מערכת הקשר שלה היה מנותק". גורם מערבי אמר כי כיבוי מערכת הקשר מהווה הפרה של תקנות הארגון הימי הבינלאומי.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • נשק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully