וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנידון למאסר: ר"מ רומניה לשעבר ניסה להתאבד

אדריאן נסטאסה, שהורשע בעבירות שחיתות ונידון לשנתיים מאסר, ירה לעצמו בצוואר וכרגע מאושפז בבית החולים, במצב יציב. עורך דינו: "הוא היה רגוע לאחר גזר הדין"

ראש ממשלת רומניה לשעבר, אדריאן נסטאסה, ירה לעצמו בצוואר, שעות לאחר שבית המשפט העליון גזר עליו שנתיים מאסר בגין שחיתות. סוכנות הידיעות הלאומית דיווחה הלילה (חמישי) כי התובע הכללי ברומניה חוקר כעת ניסיון התאבדות מצד ראש הממשלה לשעבר, שערעורו על הרשעתו בגין גיוס כספים בלתי חוקי לקמפיין שלו בבחירות לנשיאות נדחה.

תמונות ששודרו בטלוויזיה המקומית הראו את נסטאסה מוצא מהאמבולנס, ומועבר לבית החולים כשהוא שכוב על גבי אלונקה, מכוסה בשמיכה כחולה. פרקליטו של נסטאסה, עורך הדין יון קזאקו, אמר כי כשביקר את מרשו הוא היה בהכרה מלאה. "דיברתי איתו לאחר מתן גזר הדין והוא היה רגוע ואחראי", אמר. סרבן בראדיסטנו, רופא מבית החולים בו מאושפז ראש הממשלה לשעבר, אמר כי מצבו של נסטאסה התייצב וכי הוא מסוגל לדבר, אך עם מעט קושי.

נסטאסה, שמחר ימלאו לו 62, הכחיש את ההאשמות נגדו והתעקש כי התיק מונע ממניעים פוליטיים. יצוין, כי הוא הפוליטיקאי הראשון ברומניה אשר ייכנס למאסר, מאז הפלת המשטר הקומוניסטי ב-1989. גזר הדין מהווה מסר לאיחוד האירופי, אשר דחק ברומניה לנקוט אמצעים חמורים נגד נאשמים בשחיתות. זאת, לאחר ביקורת נוקבת שהושמעה על היות מערכת המשפט במדינה נתונה להשפעה פוליטית.

ראש הממשלה הנוכחי נאשם בהעתקת עבודה אקדמאית

בשבוע שעבר ביקר ראש הממשלה הנוכחי וחברו הקרוב של נסטאסה, ויקטור פונטה, את ראש הממשלה לשעבר בבית החולים, ואמר לאחר מכן כי מצבו "נמצא תחת שליטה". "זוהי זכותי וחובתי לבקר אותו", טען. "לא יכולתי להישאר בבית מבלי לבדוק מה השתבש". פונטה לא פירט אודות פציעתו של נסטאסה, אך התקשורת המקומית דיווחה כי הוא ירה לעצמו בצוואר לאחר ששוטרים הגיעו לביתו על מנת לעצור אותו.

פונטה עצמו, כך דווח בתחילת השבוע, נאשם בהעתקת חלקים נרחבים מעבודת הדוקטורט שלו, מבלי לייחס אותם למקור. על פי הדיווחים, קיימים מסמכים המעידים על כך שיותר ממחצית מ-432 העמודים של עבודת התזה שלו על בית הדין הפלילי הבינלאומי, אותה הגיש לאוניברסיטת בוקרשט, כוללים טקסט מועתק. פונטה הכחיש את ההאשמות ואמר: "אני מוכן לעבור כל סוג של בדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully