וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופסורים מגבים את שטייניץ: "הדו"ח מנוגד להגיון"

טל שלו

20.6.2012 / 19:29

21 מומחים לכלכלה חתמו על מכתב לנתניהו, בו התנגדו לגישת המבקר, שהיא "בעלת גישות מרחיקות לכת על תקציב המדינה", ותעודד "בקשות מופרזות ממשרדים ממשלתיים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, שלומי גבאי, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

21 פרופסורים ומומחים אקדמיים לענייני כלכלה ומנהל ציבורי, שלחו הערב (רביעי) מכתב הממוען לראש הממשלה בנימין נתניהו, היוצא נגד הביקורת החריפה המוטחת נגד שר האוצר, יובל שטייניץ, בדוח מבקר המדינה על האסון בכרמל, שפורסם היום.

"דו"ח מבקר המדינה ניתח ביסודיות את כל הסוגיות הרלוונטיות לאסון, אך ניתן להבין שהמבקר גורס שחלה חובה על משרד האוצר להקצות את התקציבים המבוקשים על ידי משרדי הממשלה לכל פעילות מצילת חיים, ולגישה זו השלכות מרחיקות לכת על דרך ניהול תקציב המדינה", נכתב במכתב עליו חתומים, בין היתר, חתן פרס נובל לכלכלה, הפרופסור ישראל אומן; הפרופסור איתן ששינסקי, שעמד בראש ועדה על שמו, לבחינת מדיניות המיסוי של תגליות גז טבעי ונפט בישראל; מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, אבי בן בסט; מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר יוסי קוצ'יק; ועומר מואב, המקורב לשטייניץ, שמינה אותו לראש הפורום המייעץ לו בנושאי כלכלה וחברה.

דו"ח המבקר על השריפה בכרמל - סיקור מלא בוואלה! חדשות
ישי ושטייניץ דרשו "הכל או כלום" - ומערך הכבאות לא תוקצב
דו"ח השריפה בכרמל: מהי ה"אחריות המיוחדת" של שטייניץ וישי?
דו"ח השריפה בכרמל: אסון האוטובוס - דקה אחר דקה
המבקר: מערך הכיבוי אינו מוכן לאירועים חריגים

דו"ח השריפה בכרמל: "ישי ושטייניץ אחראים למחדלים". גדעון צנטנר
מומחים לכלכלה סבורים שגישתו אינה בעלת הגיון חברתי או כלכלי. לינדנשטראוס/גדעון צנטנר

עם זאת, בין אנשי האקדמיה הבכירים החתומים על המכתב, ניתן למצוא את שמותיהם של כמה ממתנגדי מדיניותו הכלכלית של שטייניץ, דוגמת הפרופסור מומי דהן מהאוניברסיטה העברית, פרופסור צבי אקשטיין שכיהן כמשנה לנגיד בנק ישראל, יו"ר המכון הישראלי לדמוקרטיה ונשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה, פרופסור אריק כרמון.

"הגישה תעודד משרדי ממשלה להעביר אחריות לאוצר"

"לפיכך אנו מבקשים להביע את עמדתנו באשר לדרך הראויה להקצאת משאבי הממשלה", ממשיך המכתב, בו מסבירים החתומים כי המדינה מתקצבת מערכות מצילות חיים בתחומים רבים, בהן מערכות הביטחון, הבריאות והתחבורה. "הקצאת התקציב בין היעדים השונים צריכה להתחשב בסיכונים הקיימים בכל תחום". עוד נכתב, כי גישה בה משרד האוצר יעביר תקציבים לתחומים מצילי חיים מעבר למסגרת התקציב - מנוגדת לרעיון הכלכלי והחברתי, ואינה מתיישבת עם הדין.

גישה זו, לדברי המומחים, "תפגע גם בצורך להקצאת משאבים ראויים לתחומים חיוניים אחרים, אף שאינם בחזקת מצילי חיים, כגון חינוך ורווחה". בהמשך, מותחים הבכירים ביקורת על דו"ח המבקר, באומרם כי הגישה המשתמעת ממנו "תעודד כל משרד ממשלתי להעביר אחריות למשרד האוצר, על ידי הצגת דרישות מופרזות ותוספת תקציב בנושאים מצילי חיים".

במכתב, שעותקים שלו נשלחו למבקר המדינה ולשר האוצר, הוצע כי "כמקובל מזה שנים, מחלוקות בין משרד תחומי למשרד האוצר צריכות לבוא להכרעת הממשלה והכנסת". לצד הצורך והחיוניות בביקורת המופנת למשרד ממשלתי, חותמים המומחים כי על ביקורת כזו "להתמקד בביצוע החלטות הממשלה והכנסת ביעילות, באחריות, וללא כל רשלנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully