וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד ישי: "הפסטיבל סביב הדרום סודנים מזיק"

פנחס וולף

18.6.2012 / 14:32

שר החוץ מתח ביקורת מרומזת על טיפולו של שר הפנים בגירוש האזרחים הזרים: "כל מה שהשיג משרד החוץ נמחק ברגע שרואים פסטיבל כמו שראינו אתמול בשדה התעופה. זו דברת מזיקה"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מתח היום (שני) ביקורת מרומזת על שר הפנים אלי ישי בכל הנוגע לטיפול משרדו בגירוש האזרחים הזרים בימים האחרונים. "מזמן לא ראיתי כזאת דברת כל כך מזיקה כמו כל הפסטיבל סביב ההחזרה הביתה של אזרחי דרום סודן, כמו שראיתי אתמול", אמר ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו בכנסת. "אני מציע לאלו שרוצים לפתור ולא רק לדבר - תפסיקו לדבר".

ליברמן גם רמז לדבריו של יו"ר ש"ס ישי, אתמול בנמל התעופה בן גוריון, שאמר כי בבחירה בין האינטרס של ישראל לזה של דרום סודן, הוא בוחר בישראל. שר החוץ סיפר בסיעה כי "שמעתי שמישהו דיבר על האינטרס הלאומי של ישראל" אך על רקע המחלוקות בין המפלגות בנושא החקיקה החלופית לחוק טל, מיד הוסיף וציין כי "יש הרבה שמקריבים אינטרס לאומי לטובת אינטרס רגעי של מפלגה כזו או אחרת".

הוא טען גם כי "עד היום כל מה שפתרנו זה בזכות משרד החוץ, לא בזכות אף אחד אחר. כל הדברת יוצרת אווירה שלא ניתן להחזיר 90% מהמסתננים. הכל נמחק בין רגע כשרואים פסטיבל כמו שראינו אתמול בשדה התעופה". הוא אף ציין מפורשות כי יש "שורה של אנשים המחבלים במאמץ של משרד החוץ להגיע להסדר מוסכם ומקובל לפתרון הבעיה".

"אבו מאזן - המכשול הגדול בדרך להסדר"

ליברמן התייחס גם לעובדה כי למרות הגירוש המתוקשר, בפועל נכנסים לישראל יותר אזרחים זרים. "מאז תחילת אותו מבצע (חוזרים הביתה – פ.ו) נכנסו לישראל 504 איש, ורק הבוקר הגיעו לישראל עוד 70 פליטים, והוצאנו 120. מכל המתקנים בהם מוחזקים אותם פליטים שוחררו לתוך ישראל 707 פליטים מתחילת החודש".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השר אלי ישי בנתב"ג עם הסודנים בפרויקט חוזרים הביתה לדרום סודן , יוני 2012. יותם רונן, יותם רונן
"יש הרבה שמקריבים אינטרס לאומי לטובת אינטרס רגעי של מפלגה כזו או אחרת". ישי בנתב"ג, אתמול/יותם רונן, יותם רונן

ליברמן הגיב גם על התקרית שארעה אתמול בגדה המערבית, בה הרג נהג ישראלי שני פלסטינים ופצע שלישי אשר, לטענתו, ניסו לשדוד את רכבו בדרום הר חברון. "צריך להיות ברור - מדובר באירוע טרור. זה לא מארב מתוכנן. נמנע אתמול עוד מקרה של גלעד שליט", אמר. הוא מסר כי הפלסטינים שהשתתפו באירוע מוכרים למשטרה, וטען כי "לא בפעם הראשונה אנחנו רואים את האבולוציה, שגנב רכב הופך למחבל מסוכן".

הוא תקף גם את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שכינה את המתנחלים "רוצחים". "זה מסגיר את כוונותיו. מי שרוצה להבין למה אין התקדמות חייב להבין שאבו מאזן הוא המכשול הגדול ביותר לכל התקדמות – אין לו עניין בשום הסדר עם ישראל", אמר ליברמן, "כל עוד הוא בשלטון לא תהיה שום פריצת דרך בתחום המדיני".

השר ישי אמר בעקבות הפרסום כי "המבצע של אתמול היה תחילת דרך משמעותית. אנחנו עוד ממתינים לחוות דעת של משרד החוץ גם לאריתראה ולסודן שיכולה לעזור לחוות דעת ממשרד המשפטים. מקווה שמשרד החוץ יסייע בעניין, כי עד היום לא היה שום מאמץ ושום סיוע מצד משרד החוץ. מוטב שנעסוק במעשים ולא בדיבורים. ברור שאומות העולם ימחאו כפיים אם נשאיר את המסתננים. אעשה מה שטוב לעם ישראל, לשמר את המפעל הציוני שלנו. אפשר שמשרד החוץ ישתמש בתמונות של אתמול, שיסייעו למשרד החוץ להראות כמה אנחנו הומניים. כל מי שחודר לישראל ייכנס למתקן שהייה ומאחורי סורג ובריח, וכשתושלם הגדר לא יוכלו עוד להסתנן. כבר מספר שנים שמשרד החוץ לא מאפשר לנו להחזיר בחזרה. אני מצפה שיוציאו חוות דעת דומות לזאת שהם הוציאו על דרום סודן".

בלשכת אלי ישי הגיבו לדברים כי "יש כאלה שעוסקים בפרשנות ויש כאלה שעוסקים בביצוע. מוטב שמשרד החוץ ימצא מדינה שלישית לאריתראים או לחילופין ימציא לידינו הצעה המאשרת את החזרת המסתננים לאירתראה ולסודן במקום להילחם כל היום על גינוני כבוד. משרד החוץ מוזמן לעשות שימוש בתמונות שצולמו אתמול בנתב"ג כדי להראות לעולם את יחסה ההומני של מדינת ישראל למסתננים ובכך לעזור ולו במעט ליחסי החוץ של ישראל".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully