וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בגדה: נהג ישראלי פתח באש על פלסטינים, 2 נהרגו

יהושע בריינר וניר יהב

17.6.2012 / 12:20

לטענת הנהג, פלסטינים ניסו לשדוד ממנו את רכבו שעה שנסע באזור דרום הר חברון. דיווח פלסטיני: שניים נהרגו בתקרית, אחר נפצע קשה. הנהג עצמו נפצע קל, הוא סובל מחבלות

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק)

אזרח ישראלי בשנות ה-50 לחייו פתח היום (ראשון) באש והביא למותם של שני פלסטינים ולפציעתו באורח קשה של אדם נוסף בדרום הר חברון, ככל הנראה במהלך ניסיון שוד. הנהג תוחקר לאחר שהגיעו למחסום מיתר, ולדבריו, בעת שנסע בכביש סמוך להתנחלות סוסיא תקפו שני פלסטינים את המשאית בה נהג. במשטרה ובמערכת הביטחון נוטים לקבל את גרסתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנהג שיחזר את האירוע. זירת האירוע, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנהג טוען כי הוכה במוט ברזל, חש סכנה ממשית לחייו, ולכן ירה באמצעות נשקו האישי אל עבר השניים, שנמלטו מהמקום. לדבריו, ייתכן ופגע בשניים, אך הוא לא ידע לומר זאת בוודאות. כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים לעומת זאת כי בתקרית נהרגו שני פלסטינים, ואדם נוסף נפצע באורח קשה, והוא פונה לבית החולים בחברון. ההרוגים הם נעים נג'אר, בן 32, ואנואר עבד רבו, בן 30. גם הנהג עצמו נפגע, והוא פונה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשהוא סובל מחבלות קלות. עם זאת, בהמשך חש בטוב, שב לזירת האירוע ושיחזר את המעשים עם המשטרה.

מנהל מעבר מיתר, מוטי ליאני, סיפר לוואלה! חדשות כי "בשעה 11 לערך הגיע רכב למעבר מיתר של משרד הביטחון. הרכב זוהה על ידי כוחות הביטחון של המעבר, המאבטחים והבודקים ראו אדם שותת דם בראשו. לטענתו ניסו לחטוף אותו, תקפו אותו בראש. אנחנו הענקנו לו מיד טיפול רפואי ראשוני, הזעקנו צוותים והפעלנו נוהל חירום. בעקבות זה האדם פונה, ובעצם אנחנו כרגע המשכנו את התהליך, זה מה שאנחנו יודעים עד עכשיו. הוא הגיע בכוחות עצמו, הצליח לחלץ את עצמו לבד, אנחנו כרגע מטפלים בו, זה הכל עד עכשיו. כרגע אנחנו יודעים שהוא הותקף, אנחנו כרגע לא יכולים להיכנס לפרטים. האדם טוען שהוא הותקף על ידי מספר אנשים, ובמהלך התקיפה הוא ירה להגנה עצמית. לטענתו הוא פגע בשניים מהתוקפים, והוא בעצמו הצליח להימלט עם המשאית שלו מהמקום. הזמינו אותו לטובת עבודה, יותר מזה אנחנו לא יודעים, הכל בחקירה כרגע".

זירת התקרית:

מדובר צה"ל נמסר כי "לפני זמן קצר דווח על ניסיון שוד רכב בצומת יתיר. מספר פלסטינים ניסו להוציא באיומים אזרח ישראלי מרכבו והיכו אותו. האזרח ירה לעבר התוקפים, נפצע בעצמו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. האירוע נמצא כעת בבדיקה של כוחות הביטחון". עוד נמסר, כי בצה"ל נערכים כעת להפרות סדר במהלך הלווייתם של שני ההרוגים. עם זאת, בשלב זה לא נרשמו אירועים חריגים.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, התייחס לתקרית ואמר כי שמע "בצער רב" את הדיווח על התקרית. "המתנחלים הללו מבצעים את פשעיהם בחסות ממשלת ישראל והרובים של צה"ל", אמר. "הם רוצחים, עוקרים עצים, מציתים מסגדים. רק דמיינו מה היה קורה אילו אחד מאיתנו היה עושה דבר כזה. אלא שלא משנה מה הם יעשו לנו - אנו נמשיך להיות נטועים באדמותינו".


עוד באותו נושא
צלף פלסטיני ירה לעבר פועל בניר עוז, מצבו קל מאד
תקרית בדרום: שני בני אדם נורו ונפצעו בינוני-קשה

(עדכון ראשון: 11:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully