וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמא טליבן" שוחררה מהכלא לאחר ארבע שנות מאסר

17.6.2012 / 13:13

האם, שהורשעה בהתעללות בשישה מילדיה במשך שנים, שוחררה חודשיים לפני תום ריצוי עונשה בשל הצפיפות בכלא. עם יציאתה, כשהיא עוטה רעלה על ראשה, היא נפלה לזרועות בעלה

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: יאיר דניאל)

האם המתעללת מבית שמש, שזכתה לכינוי "אמא טליבן", שוחררה היום (ראשון) ממאסרה בכלא נווה תרצה ברמלה. האישה ריצתה את מאסרה עד תום, מלבד קיצור של חודשיים, לאחר שזכתה בשחרור מנהלי, בשל הצפיפות בבתי הסוהר. היא יצאה משערי בית הסוהר כשהיא מלווה בסוהרת, משום שאינה יכולה לראות מבעד לרעלה, אותה עטתה כהרגלה על אף החום העז. בחוץ, הן חברו לבעלה של האישה, ובאותו רגע, האישה נפלה, ייתכן שאף התעלפה. בסיוע הסוהרת ובעלה היא התרוממה, והמשיכה בדרכה למכונית.

האם, אשר הורשעה בהתעללות בשישה מבין 12 ילדיה במשך 25 שנים, שהתה במהלך רוב מאסרה בהפרדה, בעקבות המלצה חריגה מצד בית המשפט לשירות בתי הסוהר, לפיה היא אינה מסוגלת להשתלב בהצלחה באוכלוסיית האסירות. לא הייתה לה כל תכנית שיקומית, מכיוון שלא שיתפה פעולה עם הנהלת הכלא, וזאת גם הסיבה שלא המליצו בפני ועדת השחרורים לקצר את עונשה בשליש. לעומת זאת, במהלך המאסר התנהגותה הייתה תקינה לחלוטין והיא מילאה אחר כל ההוראות והפקודות.

אמא טליבן משתחררת מהכלא. בן קלמר, בן קלמר
"אמא טליבן" משתחררת מנווה תרצה, בליווי סוהרת/בן קלמר, בן קלמר

במהלך מאסרה, היא המשיכה את אורח החיים האדוק שניהלה עוד לפני כן. היא בילתה את מרבית זמנה בקריאת כתבי דת. היא סירבה כמעט לחלוטין לצאת מתאה, גם לא לסיורים בחצר, ולא יצאה לחופשות, למעט פעמים בודדות שיצאה לדיונים בבית המשפט. בשל התעקשותה להישאר עטויה ברעלה בכל עת, היא נדרשה להרים את הרעלה פעמיים ביום, בנוכחות סוהרת לצורך זיהוי. גם ביום מאסרה היא צולמה בידי אישה, לצורך מאגרי המידע של שב"ס. לכל אורך מאסרה, היא היתה נתונה בתענית שתיקה, ולא פצתה פיה במהלך ארבע שנים. כל התנהלותה מול סגל הכלא בוצעה בהתכתבות באמצעות פתקים.

"אמא טליבן" השתחררה מן הכלא - וצנחה על הקרקע. קובי אליהו
האישה נפלה, ייתכן שאף התעלפה. בסיוע הסוהרת ובעלה היא התרוממה, והמשיכה בדרכה למכונית/קובי אליהו

בשנת 2009, נגזרו על האם ארבע שנות מאסר, לאחר שהורשעה בלפחות 25 עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ובשלוש עבירות של התעללות. בעלה, אב הילדים, הורשע אף הוא בלפחות עשר עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, בשלוש עבירות של התעללות ובשלוש עבירות של הפרת חובת דיווח, ונידון לחצי שנת מאסר.

באוקטובר 2011, נדחה הערעור שהגישו פרקליטיה של האם, אשר מכונה "אמא טליבן" בשל העובדה שהיא עוטה על עצמה בגדים המכסים לחלוטין את גופה, כולל את עיניה. בנוסף, נדחה ערעור שהגישה הפרקליטות בבקשה להחמיר את עונשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully