וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: להחמיר בעונשה של אמא טליבן

גלעד גרוסמן

20.12.2009 / 16:24

המדינה הגישה ערעור על עונשה של האם מבית שמש שהורשעה בהתעללות בשישה מילדיה. בפרקליטות טוענים כי יש להחמיר בעונש ארבע שנות המאסר, שנגזר עליה לפני חודש וחצי

פרקליטות המדינה ערערה היום (ראשון) על עונשה של האם מבית שמש, שהורשעה בהתעללות בשישה מתוך 12 ילדיה. בפרקליטות דורשים להחמיר עם האם ולגזור עליה עונש קשה יותר. הפרשה שבה מואשמים האם ובעלה, זכתה לכינוי "אמא טליבן" בעקבות מנהגיה של האם החרדית, שעוטה על גופה בגדים המונעים כמעט לחלוטין את חשיפת זהותה החיצונית.

לפני כחודש וחצי גזר בית המשפט המחוזי בירושלים ארבע שנות מאסר על האם. חצי שנת מאסר נגזרה גם על האב שהורשע בפרשה בהתעללות ובאי דיווח על התעללות.

האם, שעל פי עדויות הילדים התעללה בהם במשך 25 שנה, הורשעה בלפחות 25 עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות ובשלוש עבירות של התעללות. האב הורשע בלפחות 10 עבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות, בשלוש עבירות של התעללות ובשלוש עבירות של הפרת חובת דיווח.

"מעשי ההתעללות הקשים והממושכים, ועל אחת כמה וכמה אלה שכוונו כלפי ד', קוראים להטלת עונש מאסר ממושך. ודאי וודאי כך כלפי הנאשמת, אולם גם חומרת מחדלו של הנאשם והתעלמותו המוחלטת מן הפגיעה האכזרית והמתמשכת בילדיו, עולים כדי אטימות בלתי נתפסת", כתבה השופטת נאוה בן אור, אולם הוסיפה ש"הנאשמת סובלת מהפרעת אישיות קשה, ומעשי ההתעללות שעשתה אינם נובעים מתכנים פסיכוטיים".

"יש לגמול לרשע רע כרשעתו, אולם השאלה היא כיצד נעריך אותה רשעה, כאשר ביסודם של דברים המדובר בהפרעת אישיות קשה", הסבירה השופטת. "איני יכולה להסיר מנגד עיני את דמותו של ד'. ד' אינו יכול למחול, ואיש אינו יכול למחול במקומו. עם כל הקשיים הנובעים מאישיותה של הנאשמת, היא היתה בעלת יכולת לרסן את עצמה, ולא לנהוג בו באכזריות שנגולה במהלך המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully