וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייר חדש: ח"כ כ"ץ העביר את לשכתו לגבעת האולפנה

פנחס וולף

17.6.2012 / 12:30

יו"ר האיחוד הלאומי, שמתנגד נחרצות לפינוי חלק מהשכונה בבית אל, קרא לאישי ציבור נוספים להצטרף ליוזמתו: "באתי להתריע על עוולה גדולה. עוקרים בכפייה חפים מפשע"

יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, העביר היום (ראשון) את לשכתו הפרלמנטרית לשכונת גבעת האולפנה בבית אל, בעקבות החלטת בג"ץ להורות למדינה להרוס חמישה בנייני מגורים בשכונה שנבנו על קרקע פרטית של פלסטינים.

לדברי כ"ץ, שאף קרא לראשי מועצות ואישי ציבור נוספים לנהוג כמוהו, המהלך נועד "למחות ולהתריע על עוולה גדולה של עקירתם מבתיהם בכפייה של 30 משפחות חפות מפשע". חבר הכנסת, שניסה לקדם את "חוק ההסדרה" כדי למנוע את הריסת הבתים בגבעת האולפנה, ישהה תחילה במאהל המחאה שהוקם על ידי אנשי ימין במקום, ולאחר מכן יעביר את הלשכה לאחד הבתים שצפויים להתפנות בקרוב. בתחילת החודש הכנסת דחתה בהצבעה טרומית את הצעת "חוק ההסדרה" שקידם ח"כ כ"ץ.

בשיחה עם וואלה! חדשות תקף ח"כ כ"ץ את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהציע להעביר את המבנים המיועדים להריסה. "נתניהו אמר שהרס שכונה יפהפייה בישראל זו גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה. לצערנו הרב אנחנו נמצאים בתהליכים של הרס השכונה", אמר כ"ץ, והוסיף: "צריך לראות איך דבר כזה, לא מוסרי ולא אנושי, מתרחש כאן. לא יעלה על הדעת לקטוע יד ולהשאיר אותה מדממת. אנחנו קוראים לציבור הרחב לבוא לכאן, ואני נותן דוגמה אישית כמו שעשיתי כל חיי".

"אם היו הורסים שכונה ברהט עשרות היו מוחים"

כ"ץ הכחיש כי העברת הלשכה הפרלמנטרית לשכונה השנויה במחלוקת הינה צעד פופוליסטי מצדו. לדבריו, "אם היו הורסים שכונה בחיפה, בכפר סבא או ברהט, עשרות אלפים היו באים למחות על כך. אך כיוון שההליך בבית המשפט בנושא עוד לא הסתיים והשרים יעלון ובגין הגדירו זאת כ'נבלה' ו-'רעה', הדבר שנשאר זה להתפלל ולקוות שהגזירה לא תצא לפועל".

להבדיל מהאקט המחאתי, כ"ץ הדגיש כי הוא מתנגד לנקיטת פעולות אלימות במחאה על החלטת הממשלה לפעול לפי הוראת בג"ץ: "איננו עוסקים באלימות. אני מקווה שהממשלה ונתניהו לא יהיו שותפים למה שנקרא 'מבצע נרקיס' ולחזור על מה שקרה בעמונה. אנחנו ננהג בעדינות". הוא הוסיף כי "שרים צריכים להתפטר ולא להישאר בממשלה שעושה מעשה ונדליזם ולא מוסרי כזה".

עוד על פינוי גבעת האולפנה
עלון השבת בבית אל: ”על יהודה ושומרון תהיה מלחמה”
עובדי משרד הביטחון הותקפו באבנים בבית אל
תושבי האולפנה על ”הבית” החדש: לא יהיה מקום לנשום

לפניות לכתב: pinchas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully