וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי האולפנה על "הבית" החדש: לא יהיה מקום לנשום

יהושע בריינר

12.6.2012 / 6:00

המינהל האזרחי צפוי לאשר את הסבת השטח בבסיס חטמ"ר בנימין, לשכונה של 30 קרווילות למפוני גבעת האולפנה. המתנחלים כבר מתלוננים: "המרחק בין כל קרווילה - 3 מטרים בלבד"

המנהל האזרחי צפוי לאשר מחר (רביעי) באמצעות צו צבאי את שכונת הקרווילות החלופית שתבנה לטובת מפוני שכונת האולפנה, כך נודע לוואלה! חדשות. על פי התכנון, ביום רביעי צפויה להתכנס מועצת התכנון העליונה של המנהל האזרחי בבסיס הסמוך לבית אל ולאשר הצבתן של 30 קרווילות בשטח בסיס חטמ"ר בנימין הסמוך. אישור התכנית הוכנס אל סדר יומה של הוועדה רק ביממה האחרונה. לפני כשלושה שבועות אמור היה להתקיים דיון דומה, אולם בעקבות התערבות לשכת ראש הממשלה נדחה הדיון עד לאחר ההצבעה על חוק ההסדרה.

קראוילות  ראשונות בבית אל. הלל מאיר - סוכנות תצפית, אסור להשתמש
הקרווילות החדשות/אסור להשתמש, הלל מאיר - סוכנות תצפית

הצבת המבנים, שדורשת בדרך כלל הליכי תכנון מוקדמים הכוללים הפקדה של התוכנית להתנגדויות, תעשה בדרך של צו צבאי חתום על ידי אלוף הפיקוד, שמאשר לבצע עבודות "בשטחים התפוסים לצרכים צבאיים". השימוש בצו נחשב לחריג, אולם לאור החשש כי המדינה לא תספיק להקים את השכונה החלופית עד למועד הפינוי שנקבע בבג"ץ, ה-1 ביולי, התקבלה הסכמה מנציגי היועץ המשפטי לממשלה להציב את הקרוואנים בהתאם לצו.

על פי התכנון, הקרווילות, שש מהן כבר הובאו אתמול והיתר צפויות להגיע בימים הקרובים, יוצבו בשטח בן כ-11 דונמים הממוקמים בתוך חטמ"ר בנימין הסמוך ליישוב בית אל. מדובר ברצועה דקה המתפרסת על כמה מאות מטרים. על פי התכנון, הקרווילות יוצבו בצורה אנכית למשרדי החטיבה המרחבית. בשל הקרבה למשרדי הבסיס, מתכננים במערכת הביטחון לבנות חומה גבוהה אשר תחצוץ בין הדיירים החדשים בבסיס למשרדים. כמו כן, צפויים להציב במקום קרווילה נוספת המיועדת ככל הנראה לשמש כבית כנסת עבור התושבים.

תושבים בשכונת האולפנה שנחשפו לתוכניות ההקמה של המגורים הזמניים אמרו כי מדובר בתנאים שאינם ראויים למגורים. "מנסים לצייר את זה כאילו המדינה דאגה לנו אבל בפועל מדובר בקטסטרופה", אומר הרב רואי מרגלית, תושב גבעת האולפנה שצפוי להיות מפונה ביחד עם חמשת ילדיו, "המרחק בין כל קרווילה יהיה שלושה מטרים, אין מרווח לנשום, מה גם ששמים אותנו בכלוב וסוגרים אותנו בחומה. למה אנחנו צריכים לשלם על טעויות הממשלה?". לדבריו של מרגלית, התושבים אינם משותפים בתכניות הבנייה. "תשתיות בסיסיות של חשמל טרם קיבלו אישורים. אנחנו לא מתכוונים לעבור לשם. במקרה של פינוי, אנשים ינסו למצוא פתרון אחר. אם לא ייכנסו אתנו למשא ומתן רציני, אינני צופה שהפינוי יעבור בשקט. גובה הלהבות עולה מיום ליום ואנשים מבינים שזו נקודת מבחן. מסה גדולה של תומכים אומרים לנו שיבואו ביום פקודה. אני בכלל ביום הפינוי אמור להיות בתרגיל מילואים בדרום, מה אני אמור לעשות, להיות עם הצבא או להישאר עם המשפחה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully