וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקחים בסוריה מיואשים, ארה"ב: "שוקלים צעדינו"

פקחי האו"ם הקפיאו את פעולותיהם עקב האלימות המתמשכת, אך במערב אין כל סימן לנכונות להתערבות צבאית במדינה. ארה"ב: "לדון בדרכים פוליטיות בהובלה סורית לפתור המשבר"

בעקבות החלטת המשקיפים מטעם האו"ם להשהות את פעולותיהם בסוריה נמסר היום (שבת) מהבית הלבן כי תיערך התייעצות לגבי "הצעדים הבאים" במדינה. "אנחנו קוראים, שוב, למשטר הסורי למלא את התחייבויותיו לתוכנית השלום של קופי אנאן, וליישם באופן מלא את הפסקת האש", אמר דובר הבית הלבן, טומי וייטור. "מדובר בשלב קריטי ויש לדון בדרכים פוליטיות בהובלה סורית לפתרונו, כפי שהוחלט במועצת הביטחון של האו"ם", הוסיף.

משקיפי האו"ם מתקבלים בחולה שבסוריה בעקבות הטבח בעיר, 26 במאי 2012. רויטרס
מה יהיה הצעד הבא? פקחי האו"ם בסוריה/רויטרס

משקיפי האו"ם בסוריה הודיעו מוקדם יותר כי הם יחדלו מעריכת פטרולים ויישארו במקומותיהם עד להודעה חדשה, זאת בשל העלייה במקרי האלימות בעשרת הימים האחרונים. "התגברות האלימות מונעת מ-300 הפקחים הבלתי חמושים לממש את סמכותם לפקח על הפסקת האש", אמר הגנרל רוברט מוד. לדבריו, ההשהיה תיבחן מחדש והפעילות תחודש כאשר יראה שהמצב מתאים למילוי תפקידם.

האופוזיציה: 65 נהרגו מאש כוחות הביטחון

בתוך כך, ברשת "אל-ערביה" דווח אחר הצהריים כי עשרה בני אדם הוצאו להורג בעיר סקבא שבפרברי הבירה דמשק. על פי הדיווח, הם הוצאו להורג על ידי אנשיו של הנשיא, בשאר אסד, בדקירות סכין. על פי דיווחי האופוזיציה נהרגו 65 בני אדם מאש כוחות הביטחון ברחבי המדינה, רובם בפרברי דמשק. עוד דיווחו כי חיל האוויר הסורי פתח בירי טילים לעבר העיר רסתאן שבמחוז חומס, וכן על הפגזות כבדות לעבר שכונות העיר, בין היתר באמצעות טילים ופגזים. בעקבות הדברים פנה ארגון זכויות האדם הסורי למזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, להתערב באופן מיידי כדי להסיר את המצור מעל מאות המשפחות הנצורות בחומס.

לקריאה נוספת:
סוריה: 55 הרוגים ברחבי המדינה, המשקיפים משהים פעילותם
"רוסיה תספק מערכת הגנה מטילים למשטר הסורי"
30 הרוגים בהפגנות בסוריה: "העיר חלב נצורה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully