וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 הרוגים בהפגנות בסוריה: "העיר חלב נצורה"

ניר יהב

16.6.2012 / 0:15

רבבות סורים יצאו היום להפגין נגד הנשיא אסד תחת הסיסמה "מוכנות מלאה לגיוס כללי". באידליב הונפו שלטי "מוות לסוריה" על רקע הדיווח לפיו שיגרה רוסיה מסוקים למשטר

כמדי יום שישי בשנה וחצי האחרונות, יצאו אתמול (שישי) רבבות אזרחים סורים לאחר תפילות יום השישי כדי להפגין נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. ההפגנות נערכו תחת הסיסמה "מוכנות מלאה לגיוס כללי" ולפי דיווחי האופוזיציה, במהלך היום נהרגו 30 בני אדם מאש כוחות הביטחון הסורים, רובם בפרברי דמשק ודרעא.

במהלך ההפגנות, שהתקיימו בערים הגדולות ברחבי המדינה, קראו רבים קריאות גנאי נגד רוסיה על תמיכתה במשטרו של אסד. בעיר אידליב בצפון המדינה הניפו המפגינים שלטים שעליהם כיתובים נגד רוסיה. זאת על רקע הדיווחים לפיהם רוסיה שיגרה מסוקים עבור המשטר הסורי.

מפגינים בעיר אידליב בסוריה מפגינים נגד רוסיה. רויטרס
מפגינים בעיר אידליב, הבוקר/רויטרס

לפי הדיווחים, לעבר המפגינים בדרעא נורו פגזים על ידי כוחות הביטחון הסורים וכתוצאה מכך נהרגו אזרחים רבים. בהפגנה שנערכה בעיר נאמר שבמחוז דרעא נעצרו כמאה בני אדם על ידי כוחות הביטחון. עוד דווח כי כוחות הביטחון אף הציתו בתים בעיר. האופוזיציה דיווחה במקביל כי כוחות הביטחון ירו אש חיה לעבר משתתפים בהלוויה שנערכה בעיירה קלמון בפרברי דמשק.

האופוזיציה בחלב, העיר השנייה בגודלה בסוריה, דיווחה כי אלפים מתושבי העיר השתתפו בעשרות הפגנות שונות במסגרת הפגנות יום השישי נגד המשטר. דובר האופוזיציה בעיר, מוחמד סעיד, אמר לתחנת טלוויזיה לבנונית כי "כוחות הביטחון ובריוני ה'שביחה' ירו אש חיה לעבר המפגינים, הרגו ארבעה בני אדם ופצעו עשרות – חלקם באורח קשה". עוד אמר כי כוחות הביטחון פועלים בעיר חלב עם כוחות וטנקים ומכתרים אותה במטרה לפשוט עליה ולדכא את המחאה.

מוקדם יותר אתמול האשים ארגון זכויות האדם Human Rights Watch את כוחות המשטר הסורי בביצוע פשעים של אלימות מינית נגד גברים, נשים וילדים שנעצרו על ידיהם. בין היתר נטען כי כוחות הביטחון הסורים אונסים את העצורים והעצורות ומתעללים בהם מינית. עצירים שהתראיינו לארגון סיפרו כי נאנסו או שהיו עדים לאונס ולהתעללות מינית קשה בעצירים.

עוד באותו נושא
צרפת: "רוסיה מבינה שאסד רוצח ורודן, ופועלת להחליפו"
אמנסטי: "תושבים נורו, הגופות נשרפו לעיני המשפחות"
בגרות נוסח סוריה: כיתות נטושות, קרבות בחצר

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עדכון ראשון: 20:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully