וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "רוסיה מבינה שאסד רוצח ורודן, ופועלת להחליפו"

שר החוץ הצרפתי פביוס התייחס למשבר בסוריה, ואמר כי במוסקבה נוהגים באסד בזהירות למרות הסלידה ממנו, בשל "הרגישות", כלשונו, הנוגעת לזהות מחליפו. מוסקבה מכחישה

צרפת מנהלת מגעים עם מוסקבה בנושא עתידה של סוריה, למקרה שהנשיא, בשאר אסד, יפרוש מתפקידו. שר החוץ של צרפת, לורן פביוס, אמר הבוקר (שישי) לרדיו בפריז כי ארצו אף שוקלת להעביר אספקה לצבא הסורי החופשי, הזרוע המזוינת של האופוזיציה. לדברי השר, הרוסים אינם קשורים עוד לנשיא אסד מבחינה אישית כפי שהיו בעבר. "כעת הם מבינים בבירור כי הוא אינו אלא רודן ורוצח", ציין פביוס, עם זאת אמר כי במוסקבה נוהגים באסד בכפפות של משי, בשל ה"רגישות", כלשונו, הנוגעת לזהות מחליפו.

ולדימיר פוטין (מימין) מארח את בשאר אסד במוסקבה, 19 בדצמבר 2006. Mikhail Klementiev, AP
"במוסקבה נוהגים באסד בכפפות של משי בשל ה'רגישות' הנוגעת לזהות מחליפו". פוטין עם נשיא סוריה/AP, Mikhail Klementiev

עם זאת, פביוס אמר כי פרט למאמצים הדיפלומטים שעושה ארצו כדי לפתור את המשבר בסוריה, פריז שוקלת לנקוט אמצעים נוספים. "ישנה התכנית של קופי אנאן", הבהיר, "אך כמו שאמריקה עושה, אולי גם אנחנו נעניק למורדים ציוד". ואולם, פביוס הבהיר כי אין מדובר בכלי נשק, אלא באמצעי קשר. לדבריו, תכנית זו ותכניות נוספות יידונו בקרוב בכנס בז'נבה. שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, הכחיש כי ארצו מנהלת מגעים דיפלומטיים להחלפתו של אסד. "זה פשוט לא נכון", אמר לברוב, "אנחנו לא מתערבים בהפלת משטרים – לא במזימות פוליטיות, ולא באמצעות תמיכה ביוזמות חד-צדדיות של מועצת הביטחון של האו"ם".

במוסקבה מתעקשים: לא העברנו מסוקים לאסד

אתמול התייחס למשבר גם הנשיא, פרנסואה הולנד. האחרון ציין כי ועידת ה-G-20, שתיערך במקסיקו בשבוע הבא, תספק הזדמנות למצוא פשרה עם רוסיה בנוגע לפתרון מלחמת האזרחים בסוריה. "חייבים לחשוב עם רוסיה בוועידה על פתרון פוליטי, בדמות חילופי שלטון", אמר הולנד במסיבת עיתונאים עם ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, ברומא.

מוקדם יותר, התייחס לברוב להאשמותיה של מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לפיה מדינתו העבירה מסוקים לאסד, וציין כי מוסקבה לא ביצעה כל משלוח חדש של מסוקים צבאיים לסוריה. לברוב הסביר כי המסוקים שנשלחו מרוסיה לדמשק הינם מסוקים ישנים שנקנו לפני שנים רבות והועברו לסוריה לאחר שבוצעו בהם תיקונים. לפני מספר ימים, ציינה קלינטון את דאגתה מכך שייתכן שמוסקבה שולחת מסוקים לדמשק, ומחמשת את משטרו של אסד."התעמתנו עם הרוסים כדי שיפסיקו את משלוחי הנשק לסוריה. הם אמרו שאין מה לדאוג", אמרה קלינטון במסגרת אירוע חגיגי לציון עשור ל"פורום סבן לדמוקרטיה", בו השתתף גם נשיא המדינה, שמעון פרס. קלינטון ציינה כי הרוסים טענו שהנשק אינו קשור לפעולות של המשטר בתוך המדינה, אך הכריזה כי טענתם אינה נכונה. "אנו מודאגים מהמידע שהגיע לאחרונה על כך שמסוקי תקיפה נמצאים בדרך מרוסיה לסוריה, דבר שיגרום להסלמת הקונפליקט באופן דרמטי", ציינה.

עוד בנושא
אמנסטי על סוריה: ”תושבים נורו, הגופות נשרפו לעיני המשפחות”
בגרות נוסח סוריה: כיתות נטושות, קרבות בחצר
קלינטון ופרס נועדו: ”על רוסיה להפסיק לחמש את סוריה”

(עדכון ראשון: 11:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully